Pazar 23.03.2014
Son Güncelleme: Pazar 23.03.2014

Tuhafiyeler de modernleşiyor

Hazır giyime yenik düşen el örgü ipliği sektörü hobi edinmek isteyen tüketiciyi yeniden kazandı. Tuhafiyeler ise pasaj içlerinden çıkıp modernleşmeye başlıyor

Hazır giyim sektörünün 1990'lardan sonra hızla geliştiği Türkiye'de, popülerliğini giderek kaybeden el örgü ipliği sektörü, bugünlerde yeniden atağa kalktı. Hem iplikte yapılan inovatif gelişmeler hem de gelir seviyesi artan tüketicinin hobi edinme isteği üreticilerin yüzünü güldürdü. Öte yandan pasaj içlerinde kendini yenilemeyen tuhafiyeler de hızlı bir dönüşüm içine girdi. Pazarın ilk 3 oyuncusu arasında yer alan Kartopu'nun Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Kemal Karabel, sektörün son yıllarda yeniden ivme kazandığını söyledi.
7 BİNDEN 3 BİN 500'E DÜŞTÜ

1995 öncesinde Türkiye'de 7 bin 500 olan tuhafiye sayısının bugün 3 bin 500'e düştüğünü belirten Karabel, kendi firmalarının halen 3 bin noktaya satış yaptığını açıkladı. Dönüşüme direnen çok sayıda tuhafiyeci olduğundan söz eden Karabel, "Mevcut tuhafiyelerle tüketiciye ulaşamıyoruz. Tuhafiye dediğiniz zaman herkesin aklına köhne yerlerde, pasaj içlerinde yaşlı adam ve teyzelerin satış yaptığı tozlu raflar geliyor. Artık tüketicinin AVM'lerde yaşadığı çok farklı bir deneyim var. Bizim de tuhafiyeleri dönüştürmemiz lazım" dedi. Kartopu olarak perakendeleşme süreci başlatacaklarını söyleyen Karabel, ilk pilot noktanın Bakırköy'de açılacağını açıkladı.
HOBİ MARKASI OLACAĞIZ

Geliri artan tüketicinin hobi edinmek istediğini söyleyen Karabel, açacakları mağazalarda sadece el örgü değil dikişten nakışa, kanaviçeden etamine birçok hobiyi devreye alacaklarını belirtti. İplikte inovatif dönemin başladığına da değinen Karabel şöyle konuştu: "Trend doğal hammaddelere kayıyor. Eskiden iplikte sentetik kullandırdık. Artık bundan kaçış var. Ve yeşil ekonomi kavramıyla artık tüketiciler ürünlerin içeriğine dikkat ediyor. Bizde eskiden yüzde 100 yün yoktu. Çok pahalıydı. Ancak son yıllarda yünlü, bambulu pamuklu, ketenli ürünler çıkardık. Darboğazı inovatif ürünlerle aşıyoruz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.