Pazartesi 24.03.2014
Son Güncelleme: Pazartesi 24.03.2014

Gizli tamponda 25 milyar var

Türkiye Bankalar Birliği (TBB) Başkanı ve Ziraat Bankası Genel Müdürü Hüseyin Aydın, bankaların gizli tamponları olduğunu belirterek, risk ağırlıklıklarının düşürülmesini istedi. Uludağ Ekonomi Zirvesi'nde gazetecilerin sorularını yanıtlayan Aydın, "Bireyseldeki risk ağırlıkları Basel kurallarına uygun hale gelirse sermaye yeterlilik rasyolarımız 2 puan artarak 17'ye çıkar. Türk bankacılık sektörü 25 milyar TL kaynağa sahip olur" dedi. Aydın, geçen ay Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) ile bir araya gelerek konuyu görüştüklerini belirtti.
HAZİRANDA YENİ UYGULAMA
BDDK ile ücret ve komisyonlar üzerinde çalıştıklarını anlatan Aydın, "1 Haziran'dan itibaren çok daha az eleştiri alacağımız bir uygulamaya geçeceğiz" dedi. Aydın, bankaların alacağı ve almayacağı ücret ve komisyonlarda artık sektörün ortak bir dil ve format kullanacağını söyledi.
ELEŞTİRİLERİ HAK EDİYORUZ

Bankaların ücret ve komisyonlar konusunda eleştiriyi hak edecek davranışları olduğunu söyleyen Aydın, "İşlemlerin bedelsiz yapılması da şeffaf olmaması da yanlış" şeklinde konuştu.
AKTİFBANK'TAN BİR KURUŞ KâĞIT ALMADIK
Aydın, Ziraat Bankası'nın Aktifbank'tan asla ve kata 1 kuruşluk kâğıt almadığını belirttti. Bankanın verdiği kredilerin tartışıldığını anlatan Hüseyin Aydın, "Bakın diyorlar ki havuz kredisi vs... Ben o kişilerin çalıştığı birinci banka değilim ki...Kredibıl olmayan şirketler olsa diğer arkadaşlar ilk sırada olur mu?" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.