Pazar 30.03.2014

Perakendeye seçim dopingi

Perakendeciler, seçim öncesinde kredi kartına getirilen taksit sınırlamasının da etkisiyle harcamaları kısan tüketiciye odaklandı. Patronlar "Bugünden sonra satışlar % 40 artar" diyor

Perakende sektörü, seçim sonrasına kilitlendi. Seçim atmosferine girerek zorunlu alışveriş dışında harcamayı kısan tüketicinin 30 Mart'tan sonra kesenin ağzını açması bekleniyor. Gıdadan hazır giyime, aksesuvardan ev tekstiline bütün oyuncular seçimden sonra satışların patlayacağını söylüyor. Çağrı Marketleri'nin Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Kara, satışların aralıktan itibaren geçen yıla göre artmadığını, şirketlerin de özellikle son bir haftada yaşanan durgunluğu kampanyalarla aşmaya çalıştığını söyledi. Gıdada fiyatların iyice aşağı çekildiğini kaydeden Kara, "Seçimden sonra sıçrama bekliyoruz. Tüketici kıstığı bütçesini rahatlatacak" dedi.
GÜVEN ORTAMI ÖNEMLİ

Orka Group Genel Koordinatörü Osman Arar, her ay yüzde 10-15 oranında büyümeye alışkın olan perakende sektörünün bu yılı kış mevsiminin sıcak geçmesinin etkisi ve seçim süreciyle birlikte durgun geçirdiğini söyledi. Arar, "Seçimden sonra büyüme oranımız yüzde 30-40'ları bulur. Türkiye istikrarlı ve güçlü bir ülke. İstanbul havaalanındaki trafik Avrupa'da bile yok. Türkiye'ye gelen turist sayısı da hızla artıyor" diye konuştu. Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Hüseyin Doğan da, istikrar ve güven ortamının tüketiciyi direkt etkilediğini söyledi. Aralıktan bu yana yaşanan birçok gerginliğe rağmen Türkiye ekonomisi ve ticaret performansının güçlü bir şekilde devam ettiğini belirten Doğan, "Perakende sektöründe ilk 3 aylık büyüme memnuniyet verici. Satışlar geçen yılın üzerinde gerçekleşti. Ancak sektör, yüksek büyüme oranlarına alıştığı için bu dönemi durgun geçiyor şeklinde yorumlayabilir" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.