Pazartesi 31.03.2014
Son Güncelleme: Pazartesi 31.03.2014

Aile şirketleri krizde daha hızlı birleşiyor

EY'nin aile şirketleri üzerine yaptığı araştırmanın sonuçlarına göre, ekonomik kriz dönemlerinde aile şirketi olmak rekabet avantajı sağlıyor. Değerlere bağlı kalma, bu dönemlerde şirketlerin daha hızlı büyümesine yardımcı oluyor

Uluslararası denetim ve danışmanlık şirketi EY'nin Türkiye'de 2013 yılı içerisinde 50 adet aile şirketinin katılımıyla gerçekleştirdiği "Aile şirketlerinde sürdürülebilirlik" araştırması, aile şirketlerinin kriz ortamlarında ayakta kalma anlamında daha sağlam bir duruş sergilediklerini ortaya koyuyor. En fazla bin, en az 250'den fazla kişinin istihdam edildiği şirketler ile gerçekleştirilen anket çalışmasına göre, piyasalardaki çalkantılara ve zor rekabet ortamına rağmen, Türkiye'deki aile şirketlerinin büyük çoğunluğu (%64) kriz dönemlerinde yıllık %10 ila %15 düzeyinde büyüme başarısı gösteriyor. Öte yandan Euro Bölgesi krizinden darbe alan Avrupa'daki aile şirketlerinin ise yüzde 15 ve üzerinde büyüdüklerini ifade edenlerin oranı yüzde 10. Araştırmada bu başarının temel nedeni olarak ise, bu tür şirketlerin aile kültürüne ve değerlerine bağlı kalmaları ve hızlı karar alabilme imkânına sahip olmaları olarak gösteriliyor.
KUŞAK DEVRİ DAHA FAZLA
Türkiye'den ankete katılanların yüzde 90'ının şirketlerini bir sonraki kuşağa devretmeyi planladıklarını belirten EY Türkiye ve Orta / Güneydoğu Avrupa Bölgesi - Stratejik Büyüyen Pazarlar ve Aile Şirketi Hizmetleri Şirket Ortağı Metin Canoğulları, bu oranın dünya ortalamasın çok üzerinde yer aldığına dikkat çekti.
GENÇ KUŞAK ÇALIŞMAYA NİYETLİ DEĞİL
Her ne kadar aileler, şirketlerini sonraki kuşaklara devretmekte istekli olsa da gerçekleştirilen görüşmelerde genç kuşağın aile şirketinde yönetimi devralma konusunda hevesli olmadığını belirten Canoğulları, "Diğer ülkelerde de şahit olduğumuz bu durum dünya genelinde aile şirketleri arasında kaygı uyandırıyor. Türkiye'deki aile şirketlerinde çoğunlukla birinci ya da ikinci kuşağın yönetimde olduğunu dikkate alırsak, sorunun daha ciddi boyutlarda olduğunu görebiliriz. Bu şirketlerin birçoğu yönetimin devri sorunuyla ilk kez karşılaştılar" dedi. Yönetim devri planlaması aile şirketlerinin en karmaşık konularından biri olduğuna dikkat çeken Canoğulları, araştırmaya göre aile şirketlerinin yüzde 50'sinde örgütsel yedekleme planlamasının yapılmadığını belirtti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.