Çarşamba 02.04.2014
Son Güncelleme: Çarşamba 02.04.2014

İhracat 3 ayda 40 milyara yaklaştı

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) mart ayı ihracat rakamlarını açıkladı. İhracat geçen yılın aynı ayına göre yüzde 4.3 artışla 13 milyar 14 milyon dolar oldu. Martta en fazla ihracatı, 2 milyar 127 milyon dolar ile otomotiv sektörü yaparken, hazır giyim ve konfeksiyon sektörü 1.6 milyarla ikinci, kimyevi maddeler ve mamulleri ise 1.4 milyar dolarla üçüncü sırada yer aldı.
3 AYLIK 38.6 MİLYAR DOLAR
TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, ilk 3 aylık ihracatın ise yüzde 6.2 artarak 38 milyar 607 milyon dolara yükseldiğini bildirdi. Büyükekşi, birlik kaydından muaf ihraç kalemleri hariç, net mal ihracatının ilk 3 aydaki kümüle artış performansının ise yüzde 5.8 olduğunu ifade etti. Mart ayında en fazla ihracat artışını yüzde 32.9 ile su ürünleri ve hayvansal mamulleri sektörü ile tütün (yüzde 29.6) ve meyve-sebze (yüzde 26) yakaladı.
EN BÜYÜK ARTIŞ VİETNAM'DA

Verilere göre, en fazla ihracat yapılan üç ülke sırasıyla Almanya, Irak ve İngiltere oldu. Mart ayında ihracatın önemli oranda arttığı ülkelerin başında yüzde 148 artışla Vietnam geldi. Onu yüzde 123'le Norveç, yüzde 118'le Kolombiya izledi. Avrupa Birliği'ne ihracatımız 5 milyar 974 milyon dolara çıktı. Ortadoğu'ya yapılan ihracat ise yüzde 7.9 artarak 2 milyar 463 milyon dolara yükseldi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.