Cumartesi 05.04.2014

Delfi Kâhini'nden büyük buhran uyarısı

FOMC üyesi Fisher, "büyük buhran" uyarıları nedeniyle Delfi Kâhinleri"ne benzetildi. Fisher ise tezine Fed rakamlarını kanıt gösterdi

Amerikan Merkez Bankası Para Politikası Kurulu (FOMC) üyesi Richard Fisher, hisse ve tahvil piyasalarında uygulanan yapay enflasyona karşı piyasaları uyardı. Gelinen noktayı 1929'daki 'büyük buhran'a benzeden Fisher, "Eğer dikkatli davranılmazsa 1929'daki buhrana eşit büyüklükte bir kriz bizi bekliyor" dedi. Fisher, tezine 2000'de gerçekleşen ve birçok kişinin borsada milyonlar kaybetmesine neden olan internet balonu krizini örnek gösterdi. Fed rakamları da Fisher'ın tahminin destekler nitelikte. Bankanın açıkladığı dağıtım göstergeleri 2009'dan bu yana 3 katına çıktı. Ayrıca tahvil piyasalarındaki aktifleştirme oranı da Amerika'nın gayri safi milli hasılasının yüzde 145'ine ulaşmış durumda. Fed'in açıkladığı enflasyon da 1929'daki büyük buhranın simgesi haline gelen Kara Cuma'nın yalnızca 4 puan altında kalarak yüzde 26'ya ulaştı.
KRİZ KÂHİNİ SUÇLAMASI

Amerika Merkez Bankası'nın (Fed) tüm yöneticileri Fisher'la aynı fikirde değil. Bankacılar Fisher'ın yorumlarını bilimsel dayanağı olmayan 'kehanetler' olarak değerlendiriyor. Amerika kredi pazarının oyuncuları, bankanın çok fazla rezervi elinde tuttuğunu belirterek, Fed'in tahvil alımlarında azaltmaya gitmesini yandaşlıktan da beter olarak nitelendirdi. Fisher'ı Yunan mitolojisinde Apollon'un sözcüleri olarak bilinen "Delfi Kâhinleri"ne benzeten bankacılar, "Fisher de onlar gibi cevapları belirsiz kehanetlerde bulunuyor. Bunlar kanıt gösterilemeyen, güvensiz yorumlar" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.