Pazar 06.04.2014
Son Güncelleme: Cumartesi 05.04.2014

Apple'ın 7 büyük sırrı

Apple Store mağaza açılışlarında tüketicilerin 13 saat önceden neden kuyruğa girdiğini araştırdık. İnsan merkezli tasarımdan kişisel ürüne, itibar yönetiminden tedarik zincirine kadar 7 'sır' bulduk

Teknoloji devi Apple'ın Türkiye'deki ilk mağazası açıldı. Apple Store'un açılışına bir gece önceden kuyruğa giren teknoloji meraklıları damga vurdu. Sabah mağaza açılışına kadar kuyrukta bekleyen binlerce kişi, mağazaya önce girebilmek için adeta birbirleriyle yarıştı. Türkiye, Avrupa'da Apple Store açılan 9'uncu ülke oldu. İstanbul dışından bile açılışa gelenler, mağazayı ziyaret ederek günün anısına dağıtılan tişörtlere sahip oldu. Mağazada çalışan 100 kişi de geceden itibaren kuyrukta bekleyenlerin heyecanına ortak oldu. Günde 1 milyon tüketiciyi mağazaya çeken Apple'ın başarısı tüm markaları kıskandırıyor.
EN İYİ KARIŞIM

Apple, tasarımdan üretime, mağazalardan iTunes ve AppStore gibi hizmetlere kadar herşeyiyle güçlü bir itibar yönetimine sahip. Ürünlerinde video, fotoğraf, internet ve oyun gibi genel uygulamalarda en iyi karışımı tüketiciye sunuyor. Basitlik ve kolay kullanım Apple için olmazsa olmaz unsurların başında geliyor. Başarısının en önemli sırrı ise müzik, sinema ve televizyon gibi içerik dünyasının efendilerini iTunes internet servisiyle bir araya getirmesi.
1-İNSAN MERKEZLİ TASARIM
15 Aylık bebekten 70 yaşında insana kadar herkesin kolay kullanmasının sırrı insan merkezli tasarımdan kaynaklanıyor.
2-PERFORMANS YÖNETİMİ
Tablet, telefon ve bilgisayarlardan, fotoğraf, video ve hızlı internet beklentilerine, işlemciden yazılıma kadar tüm sistem performansı takip ediliyor.

3-İTİBAR YÖNETİMİ
Apple'dan sonra moda ikonu artık teknoloji ürünleri oldu. Tasarımdan üretime, mağazalardan servislere kadar güçlü bir itibar yönetimi var.
4-EKOSİSTEM
Apple ürününü satın alan müşteri ekosistemin parçası haline geliyor. iTunes'dan müzik veya film, AppStore'dan eğitim yazılımı satın alıyor.
5-KİŞİSEL ÜRÜN
Mağazadan bir Apple ürünü satın alan müşteri ücretsiz kurulum ve örnek uygulamalarla cihazı kişiselleştiriyor.
6-MERAKI TETİKLE
Sınırlı sayıda üretilen Apple ürünüyle tüketicinin merakı tetikleniyor. Müşterinin geri bildirimleriyle yazılım güncellemeleri yapılıyor.
7-TEDARİK ZİNCİRİ
Apple tedarik zincinde sadece güçlü donanım parçaları yok. Kameradan işlemciye, pilden ekrana kadar her parça Apple'a özel üretiliyor.
Akşam 9'da kuyruğa girdiler
Kuyruğa giren ilk Apple tutkunu Mustafa Çayırpınar oldu. Açılıştan 13 saat önce mağazaya gelen Donanım Haber editörü Mustafa Çayırpınar, takipçileriyle birlikte Zorlu Center'daki açılış için kuyruk bekledi. Bunun kendisi için unutulmaz bir anı olacağını söyleyen Çayırpınar, "Uzun süredir Apple kullanıyorum. Türkiye'deki ilk Apple mağazasının açılışında da bir anım olsun istedim" diye konuştu. İstanbul'un çevre illerinden Apple tutkunları da geceden itibaren kuyruktaydı.
İlk kez üçü bir arada
Apple Store'da iPad veya iPhone satın alan bir müşteri 3 operatörün data ve konuşma tarifelerine de ulaşacak. Müşteri her 3 operatörden istediği data planını seçerek, SIM kartının kurulumunu mağazada yaptırdıktan sonra ayrılabilecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.