Son Güncelleme: Cumartesi 05.04.2014
Apple'ın 7 büyük sırrı
Apple Store mağaza açılışlarında tüketicilerin 13 saat önceden neden kuyruğa girdiğini araştırdık. İnsan merkezli tasarımdan kişisel ürüne, itibar yönetiminden tedarik zincirine kadar 7 'sır' bulduk
EN İYİ KARIŞIM
Apple, tasarımdan üretime, mağazalardan iTunes ve AppStore gibi hizmetlere kadar herşeyiyle güçlü bir itibar yönetimine sahip. Ürünlerinde video, fotoğraf, internet ve oyun gibi genel uygulamalarda en iyi karışımı tüketiciye sunuyor. Basitlik ve kolay kullanım Apple için olmazsa olmaz unsurların başında geliyor. Başarısının en önemli sırrı ise müzik, sinema ve televizyon gibi içerik dünyasının efendilerini iTunes internet servisiyle bir araya getirmesi.
1-İNSAN MERKEZLİ TASARIM
15 Aylık bebekten 70 yaşında insana kadar herkesin kolay kullanmasının sırrı insan merkezli tasarımdan kaynaklanıyor.
2-PERFORMANS YÖNETİMİ
Tablet, telefon ve bilgisayarlardan, fotoğraf, video ve hızlı internet beklentilerine, işlemciden yazılıma kadar tüm sistem performansı takip ediliyor.
3-İTİBAR YÖNETİMİ
Apple'dan sonra moda ikonu artık teknoloji ürünleri oldu. Tasarımdan üretime, mağazalardan servislere kadar güçlü bir itibar yönetimi var.
4-EKOSİSTEM
Apple ürününü satın alan müşteri ekosistemin parçası haline geliyor. iTunes'dan müzik veya film, AppStore'dan eğitim yazılımı satın alıyor.
5-KİŞİSEL ÜRÜN
Mağazadan bir Apple ürünü satın alan müşteri ücretsiz kurulum ve örnek uygulamalarla cihazı kişiselleştiriyor.
6-MERAKI TETİKLE
Sınırlı sayıda üretilen Apple ürünüyle tüketicinin merakı tetikleniyor. Müşterinin geri bildirimleriyle yazılım güncellemeleri yapılıyor.
7-TEDARİK ZİNCİRİ
Apple tedarik zincinde sadece güçlü donanım parçaları yok. Kameradan işlemciye, pilden ekrana kadar her parça Apple'a özel üretiliyor.
Akşam 9'da kuyruğa girdiler
Kuyruğa giren ilk Apple tutkunu Mustafa Çayırpınar oldu. Açılıştan 13 saat önce mağazaya gelen Donanım Haber editörü Mustafa Çayırpınar, takipçileriyle birlikte Zorlu Center'daki açılış için kuyruk bekledi. Bunun kendisi için unutulmaz bir anı olacağını söyleyen Çayırpınar, "Uzun süredir Apple kullanıyorum. Türkiye'deki ilk Apple mağazasının açılışında da bir anım olsun istedim" diye konuştu. İstanbul'un çevre illerinden Apple tutkunları da geceden itibaren kuyruktaydı.
İlk kez üçü bir arada
Apple Store'da iPad veya iPhone satın alan bir müşteri 3 operatörün data ve konuşma tarifelerine de ulaşacak. Müşteri her 3 operatörden istediği data planını seçerek, SIM kartının kurulumunu mağazada yaptırdıktan sonra ayrılabilecek.
EN SON HABERLER
- 1 BDDK'dan temassız kartlar için yeni karar! Temmuz ayından itibaren değişiyor...
- 2 KOBİ'lere dev destek! Bakan Kacır açıkladı: Avrupa Dijital İnovasyon Merkezleri Türkiye'ye kuruluyor
- 3 Lila Kağıt ve Koton, Halka Arz Ediliyor
- 4 Madenciliğe 106 milyar lira kamu yatırımı yapılması hedefleniyor
- 5 AKARYAKIT FİYATLARI SON DAKİKA: Petrolde Blinken etkisi! 30 Nisan benzin ve mazot fiyatı ne kadar?
- 6 Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz: Ülkedeki yabancı yatırımları Türk şirketleri olarak görüyoruz
- 7 Merkezi Kayıt Kuruluşu // İLAN
- 8 Türkiye lider ülke oldu! Dünya Bankası'ndan övgü dolu sözler! 3 yıl içerisinde 18 milyar dolar...
- 9 SON DAKİKA: TCMB Başkanı Karahan'dan enflasyonla mücadelede kararlılık mesajı
- 10 Ticari balıkçılığın yeni yol haritası belirleniyor