Pazar 06.04.2014

Borsada galip Fener

Cimbom, Şampiyonlar Ligi etkisiyle, gelirde fark attığı Fener'e borsada yetişemedi. FB'nin borsa değeri GS'nin 2 katı

Ezeli rakip Galatasaray ile Fenerbahçe bugün Türk Telekom Arena'da oynanacak derbi dışında borsada da kapışıyor. İki kulübün 1 Haziran 2013-30 Kasım 2013 dönemini kapsayan 6 aylık mali tablolarına bakıldığında Galatasaray'ın (GS) Şampiyonlar Ligi etkisiyle elde ettiği gelire rağmen borsada rakibi Fenerbahçe'nin (FB) açık ara önde olduğu görülüyor. Ünal Aysal'ın başkanlığa gelmesinin ardından mali durumu sürekli tartışma konusu olan Galatasaray, borçlulukta ezeli rakibine fark atmış durumda. 30 Kasım 2013 itibarıyla kulubün borcu 818.5 milyon TL. Sarı lacivertli kulüpte ise bu rakam 516.1 milyon. Borçlu Galatasaray, Şampiyonlar Ligi'ne katıldığı için gelirde Fener'i geçti. 6 aylık gelirlere bakıldığında, Cimbom'un kasasına 169.1, Fener'inkine de 99.7 milyon TL girdi. Zararda ise Galatasaray önde. Kulüp söz konusu dönemi 86.8 milyon TL, Fenerbahçe ise 52.1 milyon TL zararla kapattı.
PİYASA DEĞERİ 1 MİLYARI GEÇTİ

Fenerbahçe hisselerinin borsadaki performansı da oldukça çarpıcı. Burada kulüp Cimbom'a fark atmış durumda. Fenerbahçe'nin piyasa değeri 1 milyarı geçerken, Galatasaray'ınki 513 milyon TL. Sarı lacivertli kulübün borsadaki hisse senetleri yıl başından bu yana yüzde 42.4 değer kazandı. Cimbom'un hisselerindeki artış ise yüzde 7'de kaldı.
Oktay ÖZDABAKOĞLU

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.