Salı 08.04.2014
Son Güncelleme: Salı 08.04.2014

Erdem Bey dünyada bunlar da oluyor

Merkez Bankası Başkanı Erdem Başçı 'yurtdışında siyasiler karışmıyor' dese de dünyada işler öyle yürümüyor. Özellikle 2008'de yaşanan küresel krizden bu yana merkez bankaları ülkelerinin siyasi iktidarıyla aynı çizgide politika üretiyor. Makro ekonomik verilerdeki bozulmayı önlemek için hükümetlerle ortak çalışma içine giren merkez bankaları, Türkiye'de olduğu gibi sorun kaynağı değil çözüm ortağı oluyor. Bu konudaki en iyi örnekler ise dünyanın adımlarını takip ettiği ABD Merkez Bankası (Fed), İngiltere Merkez Bankası ve Japonya Merkez Bankası. Kriz sonrası oluşan yeni ekonomik konjonktürde Fed, ekonominin canlanması için parasal genişlemeye giderken işsizliğin azalması için bu politikaya yıllarca bağlı kaldı. Fed'in bu adımı atmasının asıl gerekçesi ise hükümetin borç fonlamasını daha ucuza mal etmekti. İşsizlikteki düzelmenin ardından Fed bir karar daha alarak parasal genişlemeyi azalttı. İngiltere Merkez Bankası, parlamento tarafından belirlenen enflasyon hedefini tutturmak için genişleyici para politikası uyguladı.
ABE KAPIYI GÖSTERDİ

Ekonomide canlanmayı sağlamak için birçok önlem alan İngiltere gibi Japonya'da ikinci kez göreve gelen Başbakan Shinzo Abe de Merkez Bankası'na enflasyonu yüksek tutma ve genişleyici para politikası hedefi verdi. Hatta Başbakan Abe, ekonomiyi tekrar canlandırmak için yıllık enflasyonun yüzde 2 olarak belirlenmesi hedefine karşı çıkan Başkan Masaaki Shirakawa'yı görevden aldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.