Çarşamba 09.04.2014

Yerli yazılım maratonu

Turkcell'in, 'Geleceği Yazanlar' projesi kapsamında hayata geçirdiği 'Uygulama Maratonu' başladı. Projenin finali 14 Mayıs'ta

Turkcell'in 'Geleceği Yazanlar' projesi kapsamında hayata geçirdiği 'Uygulama Maratonu' 5-6 Nisan'da kod geliştirme etkinliği (hackathon) ile başladı. 600 kişinin başvuru yaptığı maratonda 18 şehirden toplam 153 kişi yarışma hakkı kazandı. İki ekibe ayrılan maratonculara ilk olarak sosyal, çevresel ve ekonomik anlamda topluma katkı sağlayacak uygulama alanları hakkında bilgi verildi. "Teknoloji ile İyileşen Yaşamlar" başlığı altında eğitim, sağlık, mobil finans, ulaşım, M2M, iş dünyası ve sosyal sorumluluk alanları öncelikli olmak üzere ihtiyaçlar aktarıldı. Katılımcılar 2 gün boyunca toplam 25 saat en iyi kodu geliştirmek için yarıştı. Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Koray Öztürkler, "Geleceği Yazanlar projesinde Türkiye için mobil yazılım seferberliği felsefesiyle yola çıktık. Bu amaçla gerçekleştirdiğimiz teknolojiyle iyileşen yaşamlar maratonu, gençlerimizin bu alandaki potansiyelini nasıl üretkenliğe dönüştürdüğünün bir göstergesi olacak" dedi. Öztürkler, yazılımcıların eğitim, sağlık, tarımsal üretkenlik, çevre gibi tüm toplumsal ve sektörel fayda sağlayacak alanlarda başarılı işlere imza atacaklarını söyledi. 6 hafta sürecek maratonda haftalık olarak ekip-danışman görüşmeleri yapılacak. 14 Mayıs'ta final yapılacak Maraton'da en iyi uygulamayı geliştiren ekip Silikon Vadisi'ni ziyaret etme hakkı kazanacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.