Perşembe 10.04.2014 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 10.04.2014 10:35

Sabancı Holding'ten dev satış

Sabancı Holding, SASA Polyester Sanayi AŞ'deki (SASA) yüzde 51 hissesini Tayland merkezli Indorama Ventures Public Company Limited'in Hollanda'da kurulu iştiraki Indorama Netherlands BV'ye satacak.

Sabancı Holding'den yapılan açıklamaya göre, yapılması öngörülen satış işleminin devir bedeli düzeltmeler hariç 62 milyon dolar olacak. Yüzde 49'luk hissesi halka açık olarak Borsa İstanbul'da işlem gören SASA'nın hisse devir işlemleri, gerekli onay sürecinin tamamlanmasının ardından gerçekleşecek.

Satışla ilgili değerlendirmede bulunan Sabancı Holding Üst Yöneticisi (CEO) Zafer Kurtul, Sabancı Holding'in 24 milyar lirayı aşan konsolide geliriyle karlı büyümeye odaklandığını vurgulayarak, şunları kaydetti:
"Sabancı Holding olarak daha fazla rekabet avantajı yaratabileceğimiz alanlara odaklanmak, sermayemizi bu alanlara aktarmak istiyoruz. Hızlı büyüyen ve özkaynak karlılığı yüksek işlere, sektörlere öncelik veriyoruz. Portföyümüzü karlılık içinde büyüme, daha fazla değer yaratma hedefiyle sürekli gözden geçiriyoruz. Bu strateji doğrultusunda SASA'daki hisselerimizi alanında dünyanın en iyilerinden biri olan Indorama Ventures şirketine satmaya karar verdik. Ayrıca bugüne kadar büyük özveriyle çalışarak Topluluğumuza önemli katkılarda bulunan SASA çalışanlarına da çok teşekkür ediyorum. Sabancı Holding, sürdürülebilir karlılığı yüksek, büyüme odaklı yatırımlarına devam edecektir."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.