Perşembe 10.04.2014

Türk mermerine tasarım dopingi

Türk mermerciler Milano Tasarım Haftası'na ünlü tasarımcılarla imza attı. İMİB Yönetim Kurulu Üyesi Akbulak, "Hedefimiz katma değerli ihracatı artırmak" dedi

Türkiye' nin katma değerli ihracat hedefine bir destek de mermer sektöründen geldi. Önceki gün başlayan Milano Tasarım Haftası'na "Marble Across Time-Zaman Boyunca Mermer" sergisiyle katılan İstanbul Maden İhracatçıları Birliği (İMİB), Türkiye'nin farkı bölgelerinden çıkarılan 36 farklı mermeri tanıttı. Sergiye, geçmiş bugün ve gelecek konseptini işleyen dünyaca ünlü 3 tasarımcı imza attı. Türkiye'nin en ünlü tasarımcılarından Aziz Sarıyer geçmiş, İtalyan tasarımcı Fabio Novembre bugün ve ünlü Japon Yoshioka Tokujin ise geleceğe yönelik tasarladığı eserle büyük ilgi topladı. İMİB Yönetim Kurulu Üyesi Erdoğan Akbulak, Milano Tasarım Haftası'na bu yıl Turkish Stones imzasıyla 3'üncü kez katıldıklarını söyledi. Türkiye, geçen yıl 2 milyar 225 milyon dolarlık doğaltaş ihracatı gerçekleştirdi. Bunun yüzde 95'ini mermer oluşturuyor. Erdoğan Akbulak, bu yılki hedeflerinin 2.5 milyar dolar olduğunu söyledi. Mermerde asıl hedefin katma değer yaratmak olduğunu vurgulayan Akbulak, "3 yıldır tasarıma ağırlık veriyoruz. Yerli ve yabancı ünlü yabancı tasarımcılarla işbirliği yapıyoruz" dedi.
BÜYÜK FARK VAR

Akbulak, katma değerli ürünle konvansiyonel ürün arasında büyük fark olduğunu söyledi. Katma değerli mermerin tonunun 3 bin dolara kadar çıktığını belirten Akbulak şöyle konuştu: "Türkiye mermer üretim ve ihracatında dünya lideri. Yıllık 12 milyon ton üretimimiz var. İhracatımızın yarısı ise işlenmiş ürün. Bu oranın artmasını hedefliyoruz. Doğaltaş ihracatında birinci sırada Çin var. İtalya ikinci ve Türkiye 3'üncü sırada. Katma değerli ürün ihracatında Türkiye önemli adımlar atıyor."
TÜRKİYE KOKUSU ÜRETİLDİ
Türk mimar-tasarımcı Erdem Şeker'in küratörlüğünü üstlendiği sergi için Türkiye kokusu üretildi. Serginin ruhuna uygun Anadolu'dan ilham alan iki özel koku geliştirdi. Aziz Sarıyer'in "Passage" tasarımının yer aldığı bölümde; nemli ve yosunlu "Geçmişin Kokusu" Anadolu'yu yansıtmayı hedefliyor. Lobide ise Anadolu'nun toprak ve çimeni, gül kokusu, inci çiçeği ile Doğu'nun gizemli misk ve amber notaları kullanıldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.