Cuma 11.04.2014 00:00
Son Güncelleme: Cuma 11.04.2014 12:15

Goldman'ın dolar tahmini

Goldman Sachs, yayımladığı son raporda, Türk Lirası'ndaki değerlenmenin sürdürülemez olduğunu belirterek, 6 ile 12 aylık süreçte doların 2,50 lira olacağını öngördü.

ABD'li banka Goldman Sachs, Türk Lirası'na dair yeni bir rapor yayımladı.
Geçtiğimiz aylarda liranın güçlendiğini belirten banka, para biriminin Mayıs 2013-Ocak 2014 arasında gördüğü kaybın yüzde 40'ını telafi ettiğini kaydetti.
Raporda bu durumun TL'nin yüzde 5,5 kadar aşırı değerli hale gelmesine neden olduğu ifade edildi.

'SÜRDÜRÜLEBİLİR DEĞİL'

Liradaki bu yükselişin sürdürülebilir olmadığını ifade eden banka, bunun için iki gerekçe öne sürdü.
Birinci gerekçe olarak küresel piyasanın doları destekleyici hale geleceğine işaret eden Goldman, ikinci neden olarak ise kurdaki yükselişin makroekonomik düzeltmeyi tersine çevireceğini öne sürdü.

'FAİZ ARTIRIMI İKİNCİ YARIDA GELEBİLİR'

Liradaki değerlenmenin Merkez Bankası tarafından faiz artırımı beklentisini azalttığını belirten Goldman, "200 baz puanlık faiz artırımı beklentimizi 2014'ün ikinci yarısına taşıyoruz" değerlendirmesini yaptı.
Faizin indirilmesi için de bir gerekçe görülmediğini belirten Goldman Sachs, "Erken faiz indirimi sabitlenmemiş enflasyon beklentileri ve büyük dış dengesizlikler nedeniyle pahalıya mal olabilir" yorumunu yaptı.
Kaynak: CNBCE

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.