Pazartesi 14.04.2014

Türkiye'nin 'Samba' macerası

Sambacıların ülkesi Brezilya, dünyanın dördüncü büyük otomotiv pazarı. Türk otomotivciler, yılda 3.8 milyon aracın satıldığı ülkede iş fırsatları kovalıyor

2023 hedefi için dünyanın dört bir yanında yeni ihraç pazarları arayan Türk otomotivciler, Rusya ve Çin'den sonra Brezilya'ya çıkarma yaptı. Yılın ilk üç ayında otomotiv ihracatındaki payını yüzde 48'e çıkaran yan sanayiciler, Sao Paulo'da düzenlenen fuarda yeni iş fırsatları kovaladı. Yan sanayiciler dünyanın dördüncü büyük pazarı Brezilya'ya direksiyon kırarken, ana sanayi de boş durmuyor. Ford Otosan, Brezilya'ya Transit modeli ile Türkiye dışında Brezilya'da da üretilen Cargo kamyonun seri üretim parçalarını ihraç ediyor. 5 yılda 300 milyon euro Cargo ihracatı hedefleyen Ford Otosan'ın, Brezilya'ya gönderdiği parçalardan elde edeceği ihracat geliri ise en az 50 milyon euroyu bulacak. Cargo kamyon, 75 milyon dolarlık yatırımla Türk mühendislerince Gebze Ar-Ge merkezinde geliştirildi. Brezilya, 2013'te 3 milyon 767 bin araç satışıyla, Çin, ABD ve Japonya'nın ardından dünyanın en büyük dördüncü pazarı oldu. Ülke aynı zamanda 4 milyon adede yaklaşan üretimiyle de dikkat çekiyor. Çin, Amerika, Japonya, Almanya ve Hindistan'dan sonra en fazla üretim yapan ülke olan Brezilya'da 2013'te 3 milyon 740 bin araç üretildi. Ülkede, Fiat, Ford, Volkswagen, Opel, Renault gibi üreticilerin fabrikaları bulunuyor.
İHRACAT POTANSİ YELİ YÜKSEK
Brezilya, yılın ilk üç ayında Türkiye'nin en fazla ihracat yaptığı 21'inci ülke oldu. Türk otomotiv sanayisi 47 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Türkiye'nin Brezilya'ya yaptığı ihracat yılda yaklaşık 250 milyon doları buluyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.