Perşembe 17.04.2014 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 17.04.2014 09:50

Dövizzedelerin beklediği gün

İktidar ve muhalefet gruplarının Meclis’te uzlaşarak gündeme getirdiği, ‘döviz kredisi borçlarının yeniden yapılandırılması’ düzenlemesine ilişkin Türkiye Bankalar Birliği’nin (TBB) yayınladığı genelge meyve vermeyince, dövizzedeler yeniden soluğu TBMM’de aldı.

Japon Yeni ve İsviçre Frangı ile konut kredisi alan ancak bu para birimlerindeki ani değerlenmeyle birlikte borçları katlanan binlerce dövizzede, TBB'nin mart ayında yayınladığı genelgedeki, 'banka ile mahkemelik olmama', 'borcunu daha önceden TL'ye çevirmeme' gibi maddelere takılmıştı. Hal böyle olunca da dövizzedelerin tamamına yakını için TBB'nin genelgesi bir anlam ifade etmemişti.

30 BİN KİŞİYE ULAŞTI

Haberturk gazetesinden Sefer Yüksel'in haberine göre, geçen salı Meclis'e giden dövizzedelerin Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'a şikâyetlerini ilettiği ve Erdoğan'ın da 30 bin kişiyi bulan dövizzedelerin sorununun çözülmesi talimatını verdiği öğrenildi. TBMM Plan ve Bütçe Komisyon Başkanı Recai Berber'in TBB Genel Sekreteri Ekrem Kesin ile bir araya geldiği ve sorunun çözülmesi için görüştüğü belirtildi. Berber'in bankalardan, her ne aşamada olursa olsun dava açanların ve borçlarını daha önce Türk Lirası'na çeviren ya da yapılandıranların genelge kapsamında tutulmasını istediği kaydedildi. TBB'nin dün temsilci bankalarla bir araya geldiği, bugün ise dövizzedelerle birlikte bir basın toplantısı düzenleyeceği öğrenildi.
Kaynak: Haberturk

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.