Cuma 18.04.2014

9 ülkenin 'Selo'su

Turkcell 20 yaşında. Genel Müdür Ciliv, 9 ülkede 71.3 milyon aboneye ulaştıklarını belirterek, "Avrupa'nın en hızlı büyüyen şirketiyiz. Asıl yolculuk şimdi başlıyor" dedi

1994'te ilk sinyalini veren, 20 yılda 23 milyarlık yatırımla 100 bin kişiye istihdam sağlayan, New York borsasına kote olan ilk Türk şirketi Turkcell, 20'nci yaşını doldurdu. Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv, 20 yılda Avrupa'nın en hızlı büyüyen şirketi haline geldiklerini belirterek "Son 2 yılda gelir büyümesinde Avrupa'daki telekom devleri eksi büyümeyle karşı karşıya kalırken, pozitif büyümeye ulaşan 6 şirket içinde Turkcell yüzde 9'luk oranla en hızlı büyüyen grup oldu" dedi.
71.3 MİLYON ABONE

Bunun büyük bir başarı olduğunu belirten Ciliv, şöyle konuştu: "Bugün Turkcell 9 ülkede 71.3 milyon müşterisi olan dev bir teknoloji ve iletişim şirketi haline geldi." Ciliv, 20 yılda toplam 23.1 milyar TL yatırım yaptıklarını, eğitim, spor, kültür-sanat alanındaki projelere 620 milyon TL yatırdıklarını söyledi.
ASIL YOLCULUK ŞİMDİ

Ciliv, 20 yaşına gelen Turkcell'in gelecek 20 yılda daha büyük başarılara imza atacağına inandığını belirterek, şöyle konuştu: "Bugün bizim gurur günümüz. Turkcell'in 20 yıllık başarı öyküsü, bizler için olduğu kadar tüm Türkiye için gurur vesilesi. Lider olmanın sorumluluğunu hiçbir zaman unutmayarak altyapı ve teknolojiye yaptığımız yatırımların yanında insana ve ülkeye de yatırım yaptık. 'İşimiz teknoloji, işimiz insan' dedik. Geçmişe gururla, geleceğe ise büyük bir umutla bakıyoruz. 20 yıllık başarı öyküsünde emeği geçen tüm çalışanlarımıza Turkcell adına şükranlarımı sunuyorum. Çok daha büyük başarılara imza atmaya hazırız. Asıl yolculuğumuz şimdi başlıyor."
Vargı ve Karamehmet Turkcell'in öyküsünü anlattı
20'nci yıla özel çekilen videoda Turkcell'in kurucularından Murat Vargı ile Mehmet Emin Karamehmet'in görüşlerine de yer verildi. Vargı, şöyle dedi: "Bu projeye 1988'de Thorsten Press ile birlikte başladım. Türkiye'de insanları bu yatırıma inandırmak için çalmadığım kapı kalmadı. İnsanlar inanamıyordu. Avrupa da çok cesaret edemiyordu. Macera Ocak 1993'te başladı. 10 senede Türkiye'de abone sayısının kötümser bir tahminle 300 bin, iyimser bir tahminle 600 bin olacağı düşünülüyordu. İnsanlar fani ama şirketler yaşıyor." Mehmet Emin Karamehmet ise şu değerlendirmede bulundu: "Murat Vargı bize geldi, aynı gün karar verdik. İlk 100 bin aboneye ulaşmak 1 yıl gibi bir biraz zaman aldı ama ardından hızla büyüdük."
Rakamlarla Turkcell'in 20 yılı

4 566 milyar SMS gönderildi. (Gönderilen SMS metinleriyle 250 sayfalık yaklaşık 91 milyon kitap yazılabilirdi) 4 Yaklaşık 73 milyar MMS gönderildi. (Her biri 50 resimlik 1.5 milyar fotoğraf albümü dolardı) 4 Toplam 177 milyar MB veri alınıp gönderildi. (Yaklaşık 38 milyon DVD dolabilirdi) 4 Turkcell aboneleri 20 yılda 600 milyar dakika konuşma yaptı (Yaklaşık 1.1 milyon yıl) 4 Turkcell Türkiye'deki 957 ilçe merkezinin tamamında 3G hizmeti veren, tüm istasyonlarında ilk ve en yaygın 43.2 Mbps desteği olan tek operatör. 4 Türkiye'deki toplam 1.977 beldenin tamamı, nüfusu 1.000 ve üzerindeki 4.680 yerleşimin tamamı kapsama alanında.
Her ayın 20'sinde hediye dağıtacak

Turkcel , 20'nci yılını müşterileriyle kutlayacak. Yıl boyunca sürecek kutlamalar kapsamında Turkcell'liler, her ayın 20'sinde özel hediyeler kazanacak. Goller Cepte, Turkcell TV, Turkcell Müzik, Akıllı Depo gibi farklı servisler bugün 2222'ye SURPRIZ yazıp mesaj atarak kayıt olan Turkcell'lilere hediye edilecek. Anadolu'da Turkcell Çadırı, teknoloji tanıtımları ve birçok eğlenceli aktivite düzenlenecek. Etkinlikler 30 Nisan'da Bursa'da başlayacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.