Son Güncelleme: Pazartesi 21.04.2014 16:09
Bakanlıktan vatandaşa çok önemli uyarı
Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, piyasadaki her ürün grubunda olduğu gibi tablet bilgisayar ve cep telefonu gibi ürünlerde de önemli kalite farkları bulunduğunu belirterek, tüketicileri piyasa fiyatının oldukça altında satılan ürünlerin kalitesi konusunda uyardı.
Bakanlıktan yapılan açıklamada, son zamanlarda, çeşitli televizyon ve radyo kanallarında fiyatı piyasaya göre çok düşük bilgisayar, cep telefonu ve benzeri teknolojik ürün reklamlarına yer verildiğinin gözlemlendiği ifade edildi.
Bu tür ürünlerin satışı ve teslimatı aşamalarında önemli tüketici mağduriyetlerinin yaşandığı belirtilen açıklamada, şu ifadelere yer verildi.
"Piyasadaki her ürün grubunda olduğu gibi, tablet bilgisayar, cep telefonu gibi ürünlerde de önemli kalite farkları vardır. Bu yüzden tüketiciler, piyasa fiyatının oldukça altında satılan ürünleri değerlendirirken bu ürünlerin kalite düzeyinin de pahalı olanlardan farklı olabileceğini göz önünde bulundurmalıdırlar.
Tüketicilerin telefon, kısa mesaj, internet gibi iletişim araçları vasıtasıyla yaptığı alışverişlerin hepsi hukuki olarak mesafeli satış olarak adlandırılmaktadır. Mesafeli satış yöntemiyle satın alınan ürünler teslim alındıktan sonra satıcı firmaya bildirimde bulunmak kaydı ile mevcut 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre 7 gün içinde hiçbir gerekçe belirtmeksizin yapılan alışverişten cayma hakkı bulunmaktadır. 28 Mayıs 2014 tarihinde yürürlüğe girecek olan 6502 sayılı yeni Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ile bu 7 günlük süreyi 14 güne çıkartmış bulunuyoruz. Bu bildirimden sonra satıcı, mevcut Kanuna göre 10 gün, yeni Kanuna göre 14 gün içinde tüketicinin ödemiş olduğu toplam bedeli hiçbir kesinti yapmadan iade etmek zorunda."
"Ambalaj, kargo görevlisinin yanında açılmalı"
Açıklamada, tüketicilerin kendilerine sahte, belgesiz, faturasız ya da herhangi başka bir nedenden dolayı ayıplı bir ürün teslim edilebileceğini göz önünde bulundurarak ürün ambalajını kargo şirketi görevlisinin yanında açmasının teslimat sonrasında yasal haklarını kullanabilmesini kolaylaştırdığı kaydedildi.
Tüketicilerin güvenli gördükleri satış mecralarından alışveriş yapmalarının önemine işaret edilen açıklamada, "Ürünlerle ilgili mağduriyet yaşayan tüketicilerimiz, 1.272,19 liranın altında kalan uyuşmazlıklar için bağlı bulundukları ilçe kaymakamlığı bünyesindeki Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurmak, 1.272,19 liranın üzerindeki uyuşmazlıklar için ise tüketici mahkemelerinde dava açmak suretiyle haklarını arayabiliyorlar" ifadesine yer verildi.
Açıklamada, 28 Mayıs 2014 tarihinden sonra 3 bin liraya kadar olan uyuşmazlıklar için tüketici hakem heyetlerine başvuru yapılabileceği de bildirildi.
EN SON HABERLER
- 1 SDN Summit 2024 İstanbul'da gerçekleştirildi
- 2 İstanbul'da işletmelere yönelik vergi denetimi yapıldı
- 3 Merkezi Kayıt Kuruluşu // İLAN
- 4 Bakan Kacır: KOSGEB şehir şehir gezecek ve girişimci seçmelerine başlayacak
- 5 SMMM'de takvim belli oldu! Resmi Gazete yayımlandı!
- 6 SON DAKİKA: Bakan Işıkhan'dan asgari ücret açıklaması
- 7 Bakan Uraloğlu'dan Sivas-İstanbul YHT seferleri açıklaması
- 8 Bakan Şimşek: KDV artışı yapılmadı! Gıdada istismara geçit verilmeyecek
- 9 TESK Başkanı'ndan düğün sezonu açıklaması: 500 milyar TL'lik katkı...
- 10 Bakan Yumaklı: Etlik Veteriner Enstitüsü'nde yıllık 700 bin test ve analiz yapılıyor