Perşembe 24.04.2014 00:00

Profilo AVM satılıyor

İstanbul’un en eski alışveriş merkezlerinden Profilo, 150 milyon dolara alıcı arıyor.

İstanbul'un en eski alışveriş merkezlerinden Profilo, 150 milyon dolara alıcı arıyor. Sektörde rakam yüksek bulunurken konumu nedeniyle inşaatçılar merkezle ilgileniyor.
Türkiye'nin en köklü alışveriş merkezlerinden biri olan Profilo Alışveriş Merkezi 150 milyon dolara müşteri arıyor. 1998 yılında açılan ve duayen sanayici Jak Kamhi'nin şirketi Profilo Sanayi tarafından işletilen Profilo Alışveriş Merkezi, son yıllarda bölgede açılan yeni alışveriş merkezleriyle rekabette zorlanmaya başlamıştı.
Özellikle son birkaç yılda ziyaretçi trafiğinin azaldığı merkezde perakende mağazalarının sayısı azalmış, hatta bazı katlar ofise dönüştürülmüştü. Alışveriş merkezinin satışında Kamhi Ailesi'nin borçlarının etkili olduğu iddia ediliyor.

İNŞAATÇILAR İLGİLENİYOR

Vatan gazetesinden Necla Dalan'ın haberine göre; ciroları düştüğü için birçok kiracının kira ödemediği hatta icraya verildiği de iddialar arasında... Sektör kulislerinde konuşulanlara göre Profilo'nun bu fiyata alıcı bulması biraz zor... Mecidiyeköy gibi merkezi bir noktada olması cazip gibi görünse de ciddi yatırım gerektirdiği belirtilen Profilo ile inşaat şirketlerinin ilgilendiği belirtiliyor. Yine iddialara göre inşaatçılar fiyatta ciddi oranlarda indirim talep ediyor, Profilo kanadı ise bu konuda taviz vermeyi düşünmüyor.

'BU FİYATA BİRAZ ZOR'

Sektörün önde gelen isimleri, satış operasyonuyla ilgili şu değerlendirmeyi yaptı: "Profilo Kamhiler'in borcu yüzünden satışa çıkıyor. Ayrıca AVM'ye trafik azaldı, perakendeciler ciroları düştüğü için buradan ayrılıyor. Birkaç yıldır tabir yerindeyse zorla yaşatılıyor. 150 milyon dolar fiyat biçildi ancak bu rakama satmaları zor görünüyor. Zira bir AVM'nin fiyatı belirlenirken 12-14 yıllık net kira getirisi hesaplanır. Yıllık 10 milyon dolar kira getirisi olan bir AVM'nin fiyatı da 120-140 milyon dolar civarında olur. Profilo'da böyle bir kira getirisi yok, dolayısıyla 150 milyon dolara satılması mümkün görünmüyor."

BEYAZ CADDE VE OFİS YETMEDİ

Profilo AVM'de verimliliği artırmak için 2 yıl önce Beyaz Cadde adı aldında gelinlik mağazalarından oluşan özel bölüm oluşturuldu. Daha sonra arka kısımda kalan 8 bin metrekarelik alan ofise dönüştürüldü. 2012'de 7.5 milyon kişinin ziyaret ettiği, 200 milyon dolar cironun yapıldığı Profilo'da Beyaz Cadde kısa süre sonra kapandı. Ofisler ise devam ediyor.

ORTAĞINA KIZIP HİSSELERİNİ SATTI

Kamhi Ailesi, 2003 yılında da büyük bir satış yapmıştı. Alman ortak BSH ile yollarını ayıran Kamhiler; BSH Profilo'daki hisselerini ortağı yerine Deutsche Bank'a sattı. Kamhi'nin şirketteki yaklaşık yüzde 25'lik hissesini 159.2 milyon dolara satışıyla 8 yıllık ortaklık sona erdi. Kısa bir süre önce oğlu Hayati Kamhi'nin intiharı ile sarsılar duayen sanayici Jak Kamhi, geçen yıl verdiği bir röportajda "Kuruluşlarımızın en önemli yöneticisi olan oğlum Hayati'nin hayatına son vermesinde BSH'nin Profilo Grubu'na ve tüm hissedarlarımıza verdiği zarardan duyduğu üzüntünün önemli bir payı olduğunu düşünüyorum" şeklinde ilginç bir değerlendirme yapmıştı.

AVM SAYISI 368'E ÇIKACAK

Türkiye Esnaf ve Sanatkarlar Komisyonu (TESK) Başkanı Bendevi Palandöken'in açıkladığı bilgilere göre, Türkiye'de geçen sene 60 milyar ciro yapan AVM'lerin 2014 yılında ciro hedefleri 75 milyar lira. AVM'lerin sayısı da yıl sonunda 368'e çıkacak. Yeni kurulacak 35 AVM'nin 1 milyon 500 bin metrekareyi bulan kiralanabilir alanıeklendiğinde toplam kiralanabilir alan 10 milyon 750 bin metrekareye ulaşacak.
Kaynak: Vatan

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.