Cumartesi 26.04.2014

Turkcell'in geliri 2.8 milyara ulaştı

9 ülkede 71 milyon müşterisi bulunan Turkcell, 2014'ün ilk çeyreğinde gelirini yüzde 6 artırarak 2.9 milyara çıkardı. Turkcell Grup, 3 ayda 340 milyon TL yatırım yaptı

Turkcell, ilk üç aylık finansal ve operasyonel sonuçlarını açıkladı. Turkcell Grup, ilk çeyrekte gelirini, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 6 artırarak 2 milyar 855 milyon liraya çıkardı. Şirket, Türkiye yatırımlarını geçen yılın aynı dönemine göre ikiye katlayarak 230 milyon liraya yükseltti. Turkcell Grup'un üç aylık yatırımları ise 340 milyon liraya çıktı. Şirketin büyümesinde yüzde 26 artarak 400 milyon liraya ulaşan mobil internet gelirleri ile yüzde 33 yükselen grup şirketlerinin katkısı etkili oldu. Grup AVFÖK'ü bir önceki yıla göre yüzde 10 artışla 887 milyon liraya çıktı. AVFÖK marjı ise yüzde 31.1'e yükseldi.
93 BİN YENİ FATURALI

Turkcell Türkiye, ilk çeyrekte 93 bin faturalı abone kazandı. Böylece faturalı abonelerin toplama oranı yüzde 40.5'e yükseldi. Şirketin Türkiye'deki toplam abone sayısı da 34.8 milyon oldu. Abone başı aylık ortalama kullanım (MoU) ise bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 6.6 büyüyerek aylık 254.6 dakikaya ulaştı. Grup net kârı özellikle Ukrayna para biriminin dolar karşısında değer kaybetmesinin etkisiyle 359 milyon lira olarak gerçekleşti.
Yönetimde yeniden yapılanma süreci
Turkcel bir süredir şirkette konuşulan yeniden yapılanmaya da start verdi. Şirkette bazı pozisyonların birleştirilmesi kararı alınınca Koray Öztürkler, Hulusi Acar ve Meltem Kalender Öztürk görevlerinden ayrılma kararı aldı. Şirketten yapılan açıklamada, "30 Nisan tarihinden geçerli olmak üzere bireysel satış ve bireysel pazarlama fonksiyonları 'Bireysel Pazarlama ve Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı' olarak birleştirilmiştir. Kurumsal İletişim Bölümü 'Bireysel Pazarlama ve Satış' fonksiyonuna bağlanmıştır. 'Grup Strateji ve Stratejik Planlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı' fonksiyonu oluşturulmasına karar verilmiştir" denildi. Turkcell'de Koray Öztürkler, Kurumsal İletişim ve İlişkilerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı, Hulusi Acar Bireysel Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı, Meltem Kalender Öztürk ise İnsan Kaynaklarından sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yapıyordu.
Fiber internet 1.8 milyon evde
Turkcell'in sonuçlarında grup şirketlerinin performansları etkili oldu. Turkcell Superonline'ın gelirleri ilk 3 ayda bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 38 büyüyerek 280 milyon liraya ulaştı. Şirket, ilk 3 ayda fiber interneti 44 bin yeni aboneye ulaştırdı. Şirketin fiber interneti ulaştırdığı hane sayısı da 1.8 milyonu buldu.

3 aboneden biri akıllı telefon sahibi
Turkcel'in mobil internet gelirleri yıllık bazda yüzde 26 artarak 400 milyon lira oldu. Mobil internet gelirlerinin artmasında yüzde 32'ye ulaşan akıllı telefon penetrasyonu etkili oldu. 2014 yılının ilk üç ayında Turkcell şebekesinde 711 bin abone daha akıllı telefon kullanmaya başladı. Böylece Turkcell şebekesinde akıllı telefon kullanan abonelerin sayısı 10.3 milyona ulaştı. Bu artışta "Turkcell T40" etkili oldu.
'20'nci yılda da büyümemiz sürüyor'
Turkcell'in üç aylık sonuçlarını değerlendiren Genel Müdür Süreyya Ciliv, şirketin 20'nci yılını kutladığına dikkat çekerek, "'Geride bıraktığımız 20 yılda 'bir GSM şirketinden, iletişim ve teknoloji şirketine dönüşüm' yolunda emin adımlarla ilerledik. Türkiye'yi 43.2 Mbps mobil genişbant ve 1000 Mbps fiber genişbant hızları ile tanıştırdık. Altyapımıza yaptığımız 23 milyar TL yatırımla ekonomiye ve müşterilerimize değer yarattık" değerlendirmesinde bulundu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.