Pazartesi 28.04.2014
Son Güncelleme: Pazar 27.04.2014

Turkcell'den ekonomiye 1.5 milyar liralık katkı

M2M'le makineleri birbirine bağlayan Turkcell, 2013'te ekonomiye 1.5 milyarlık katkı sağladı. Genel Müdür Yardımcısı Kocabaş, "Geleceği bu teknoloji şekillendirecek" dedi

Kişiler arası iletişimde çağ atlayan dünya bilişim sektörünün gündeminde makinelerarası iletişim var. Sektörün ana gündem maddesi olan bu teknoloji 24-25 Nisan'da Londra'da gerçekleştirilen Dünya M2M Kongresi'nde ele alındı. Sony, IBM, Ericsson, Oracle, Cisco, SAP gibi uluslararası M2M (Machine To Machine) piyasasının önde gelen aktörlerini Londra'da buluşturan kongrenin Türkiye'den tek katılımcısı Turkcell oldu. Şirketi Genel Müdür Yardımcısı Selen Kocabaş temsil etti. Kocabaş, bu çözümlerle 2013'te Türkiye ekonomisine 1.5 milyar TL'yi aşkın katkı sağladıklarını belirtti. Kocabaş'ın verdiği bilgiye göre son iki yılda ikiye katlanan Türkiye M2M pazarında, her üç makineden ikisi Turkcell'li. M2M doğalgaz, su ve elektrik şebekelerinden tarıma, sağlıktan lojistiğe, tarihi eserlerin korunmasından deniz feneri ve trafik ışıklarının yönetilmesine nehir seviyelerinin takibine kadar sayısız alanda çözüm sağlıyor. Kocabaş, şunları söyledi: "2013 sonunda Türkiye'de 2.1 milyon makine uzaktan yönetiliyor. Son 2 yılda ikiye katlanan pazarda yüzde 67'lik payla lideriz. Son 4 yılda bu alana büyük yatırımlar yaptık. 3 yıl önce Türkiye'de M2M'e özel ilk SIM kartı lanse ettik. 2 yıl önce yine Türkiye'de ilk olarak M2M platformumuzu hayata geçirdik ve dünyada kendine ait M2M platformu geliştiren ilk beş operatörden biri olduk."
ARAÇ TAKİPTE LİDER

Kocabaş, mobil POS ve yazarkasa başta olmak üzere 1.4 milyon makineye hizmet verdiklerini belirtti. En hızlı yükselişin akıllı araçlarda olduğunu vurgulayan Kocabaş, "Turkcell 480 bin araçla Avrupa'da en fazla araç takip hattına sahip operatör" dedi. Sıralamada akıllı araçları endüstri ve tarımda kullanılan makineler, elektrik, gaz ile su sayaçları ve akıllı evlerle ev güvenlik sistemleri izliyor.
PRESTİJLİ DERGİDE ÖRNEK VAKA OLDU
Kuruluşunun 20'nci yılını kutlayan Turkcell'in başarı öyküsü dünyanın önde gelen ekonomi yayınlarından, London Business School'un dergisi Business Strategy Review'in son sayısına taşındı. İş dünyasının ve akademi çevrelerinin yakından takip ettiği derginin editörü Stuart Crainer ve akademisyen- yazar Des Dearlove'ın kaleme aldığı makalenin başlığı: "Değeri mobilize etmek: Turkcell tarzı". Londra'da bir grup Türk gazeteciyle biraraya gelen Stuart Crainer, Batı'da keşfedilen ve Doğu'ya gönderilen inovasyon modelinin değiştiğinin altını çizdi. Crainer, "Küresel iş dünyası inovasyon ve iyi iş modeli hikayelerini takip ediyor. Turkcell modeli sadece kendi bölgesinde ya da gelişmekte olan ülkeler arasında değil, küresel ölçekte de önemli. Gelişmekte olan ülkelerden çıkan şirketler artık büyümelerinin ikinci safhasında" diye konuştu.
RAKAMLARLA M2M
Turkcell, Türkiye ekonomisine 1.5 milyar TL'yi aşkın katkı sağladı.
Bu tasarrufla 450 ilkokul, 150 hastane, 300 fabrika yapmak mümkün.
Halen dünyada 190 milyon olan M2M abone sayısının 2 milyara çıkması bekleniyor.
2020'de her 5 sim karttan biri M2M olacak.
Halen Türkiye'de 1.4 milyon makine Turkcell'e konuşuyor.
İzmir'de 100 bin akıllı sayaçla 300 milyonluk tasarruf sağladı.
Çin'e ihraç edilen makineler bile Turkcell M2M'le kontrol ediliyor.
TELSİZDE RUHSAT İNDİRİMİ ÇAĞRISI
Selen Kocabaş, ülke ekonomisi açısından büyük önem taşıyan M2M teknolojisinin desteklenmesi gerektiğini belirtti. Kocabaş, şunları söyledi: "Temmuz 2012'de Maliye Bakanlığı her GSM hattından ilk hat açıldığında alınan 40 TL'lik Yeni Tesis Özel İletişim Vergisi'ni M2M hatları için kaldırdı. Bu pazarın gelişmesinde olumlu etki yaptı. Benzer bir şekilde şimdi de Telsiz Ruhsat Ücreti'nin kalkması pazarın gelişimine katkı sağlayacaktır. Özellikle enerji sayaçları projelerinde bu Telsiz Ruhsat Ücreti çok ciddi bariyer teşkil ediyor ve Türkiye'nin bu teknolojiden elde edeceği tasarrufu yavaşlatıyor."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.