Salı 29.04.2014

Ürdün'e ekonomi çıkarması

İhracatın artırılması için birçok ülkeye seyahatler gerçekleştiren Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci'nin son durağı Ürdün oldu. Türkiye-Ürdün İş Forumu'na katılan Zeybekci, iki ülke arasındaki ticaretin potansiyeli yansıtmadığını söyledi. Bakan Zeybekci, "İki ülkenin toplam dış ticaret hacmi 850 milyon dolar. Bu rakam kardeşlik, bin yıllık ortak tarihe ve sahip olduğumuz potansiyele yakışmıyor" dedi. Türk işadamlarının ülkelerine yatırıma davet eden Ürdün Haşimi Krallığı Sanayi ve Ticaret Bakanı Hatem Halawani ise "Somut anlaşmalara varmalıyız. Hepimize büyük iş düşüyor. Kamuyla işbirliğini de destekliyoruz" dedi. Zeybekci, Ürdün'den Türkiye'ye yapılan 100 milyon dolarlık ihracatın artırılması gerektiğini söyledi. Foruma katılan Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı Mehmet Büyükekşi de "Dış ticaret hacmi bizi ve Ürdün'ü mutlu etmiyor. Ancak büyüme potansiyeline inanıyoruz" dedi.
HEDEF 2 MİLYAR DOLAR

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Yönetim Kurulu Üyesi İbrahim Burkay, ticaret hacmini kısa vadede 2 milyar dolara ulaştırmayı hedeflediklerini söyledi. Burkay, "Ürdün'deki Türk yatırımları 514 milyon dolarları aştı. Müteahhitlik firmalarımızın 2013 sonu itibarıyla Ürdün'de geliştirdiği projelerinin değeri ise 2.5 milyar dolar civarında" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.