Cumartesi 03.05.2014
Son Güncelleme: Cumartesi 03.05.2014

Dünyanın yarısı Avrupa, ABD ve Çin'den

ABD, Avrupa Birliği ve Çin'in toplamı dünya GSYH'sinin yarısına ulaştı. En büyük pay yüzde 18.6 ile AB ülkelerinde

Avrupa Birliği (AB), Amerika Birleşik Devletleri (ABD) ve Çin, dünya toplam Gayri Safi Yurtiçi Hasıla'nın (GSYH) yarısını oluşturuyor. Dünya Bankası ev sahipliğinde düzenlenen 2011 Uluslararası Karşılaştırma Programı (ICP) sonuçlarına ilişkin hazırlanan rapordaki verilere göre en büyük pay Avrupa'da. 177 ülkenin yer aldığı ICP araştırmasına göre, 28 üyeli AB yüzde 18.6'lık payla dünya GSYH'sinde en büyük paya sahip ekonomi olurken bunu yüzde 17.1'le ABD takip etti. ABD'nin ardından yüzde 14.9 ile Çin dünya GSYH'sinde en büyük paya sahip olurken, Çin ekonomisinin dünya ekonomisinde ikinci sıraya yaklaşması dikkat çekti. Bu ülkeyi yüzde 6.4'le Hindistan ve yüzde 4.8'le Japonya izledi. Avrupa'da siyasi sorunlar ve Ukrayna krizleriyle gündemde olan Rusya'nın dünya GSYH'sinde sahip olduğu pay yüzde 3.5 olarak belirlenirken, Almanya ise AB ülkeleri içerisinde yüzde 3.7'le en çok paya sahip ülke oldu. Türkiye, dünya GSYH'sinde yüzde 1.5 payla İran, Avustralya, Tayvan gibi ülkeleri geride bırakırken, Suudi Arabistan'la eşit paya sahip oldu. Türkiye, yüzde 1.6'lık paya sahip Güney Kore ve Kanada'nın ise hemen ardında yer aldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.