Cuma 09.05.2014

Balık kokusunu bitiren yatırım

Dünya devi P&G, 100 milyon dolarlık hava ferahlatıcı pazarına Febreze ile girdi. P&G Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Tankut Turnaoğlu, "Ürün kötü kokuları maskelemek yerine ortadan kaldırıyor" dedi

Türkiye pazarına 1987'de Mintax'ı alarak giren ve kısa sürede ürün yelpazesini 21'e çıkaran ABD merkezli dünya devi P&G, 22'nci ürünü hava ferahlatıcı Febreze'yi piyasaya sundu. Küresel ölçekte yaklaşık 300 ürünü bulunan firma, Türkiye'de büyüklüğü 100 milyon dolar olarak tahmin edilen hava ferahlatıcı pazarında oldukça iddialı. Ürünün Ar-Ge çalışmalarına iki milyar dolar harcayan firmanın inovasyon merkezi Belçika'nın başkenti Brüksel'de bulunuyor. P&G Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Tankut Turnaoğlu, Türkiye'deki tüketicilerin ev temizliğine önem verdiğine dikkat çekti. Kötü kokularla mücadele yöntemlerinin hava ferahlatıcı kategorisinde potansiyelini ortaya koyduğuna işaret eden Turnaoğlu şunları anlattı:
ÜÇ FARKLI TİPTE SATILIYOR
" Türkiye'de tüketiciler çok titiz. Evlerinin her an misafir gelecekmiş gibi düzenli ve temiz olmasını istiyor. Bu kadar ev ve temizlik odaklı olmasına rağmen tüketiciler evde kötü koku olduğunda oda kokusu kullanmak yerine cam açmak, sirke ya da limon kabuğu kaynatmak gibi alternatif yöntemleri tercih ediyor. Oda kokusu kullanan tüketicilere baktığımızda da düzensiz kullanım, promosyon ürünlerine eğilim ve anlık kararla satın almanın gerçekleştiğini görüyoruz. Tüketicilerin yok etmek istediği kokular üzerine araştırma yaptık. Türkiye'de balık pişirme kokusu en büyük şikâyet konusu. Çöp, tuvalet, sigara kokuları onu izliyor. Pazarlama faaliyetlerimizi planlarken bu ihtiyaçlardan yola çıkarak eğlenceli bir dille tüketicilerimize ulaşmayı hedefliyoruz." Febreze'nin kötü kokuları maskelemek yerine tümüyle ortadan kaldırdığını belirten Turnaoğlu, ürünün elektriksiz çalışan oda kokusu, spreyi ve otomobillerde kullanılacak modeli olmak üzere üç farklı tipiyle bu ay marketlerde yerini alacağını söyledi.

Brüksel İnovasyon Merkezi (BİM), firmanın kumaş ve ev bakım kategorisinde geliştirdiği ürünlerle dünyanın sayılı merkezleri arasında yer alıyor. 25 laboratuvarda 590 Ar-Ge uzmanının çalıştığı merkezde, 22 de Türk uzman görevli. Hugo Boss, Gucci ve Dolce Gabbana gibi markaların da sahibi olan şirket çok sayıda ürün için özel kokuları da bu merkezde geliştiriyor.
P&G'NİN TÜRKİYE'DE İLKLERİ
1950:
Türkiye'ye ilk şampuanı getiren şirket Blendax.
1955: İlk saç boyası Koleston.
1956: İlk diş macunu İpana.
1977: Tek kullanımlık tıraş bıçağı Permatik.
1970'lerin sonu: Orkid.
1986: Çocuk bezi Prima.
İlk ikisi bir arada saç şampuanı Rejoise.
1990'lar: Pantene provitaminli şampuan.
GIlette pille çalışan tıraş makinesi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.