Cuma 09.05.2014
Son Güncelleme: Perşembe 08.05.2014

Su ürünlerinde ihracat rüzgârı

Türkiye su ürünleri ihracatında rekora koşuyor. Geçen yıl rakamı yüzde 21 artırarak 565 milyon dolara çıkaran Türkler, bu yıl Avrupa'dan ABD'ye 750 milyon dolarlık ihracat hedefliyor

Su ürünleri ihracatında katma değere odaklanan Türkiye, Brüksel'de düzenlenen Expo Global'a (Global Su Ürünleri 2014 Fuarı) 14 firmayla çıkarma yaptı. İstanbul Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Başkanı Ahmet Tuncay Sagun, geçen yıl yüzde 21'lik artışla 565 milyon dolar olarak gerçekleşen ihracatın bu yıl 750 milyon dolara çıkacağını söyledi. Avrupa'da tüketilen her 3 balıktan birinin Türkiye'den ihraç edildiğini belirten Sagun, "İhracat 2002-2013 arasında yüzde 432 oranında rekor artış gerçekleştirdi. Bu yılki yükselişte de Yunanistan'daki krizin etkisi oldu. Onların boşalttığı pazarı biz doldurduk" dedi.
AÇIK DENİZ ZAMANI GELDİ

Sagun, ihracatta katma değerin önem kazandığını söyleyerek şöyle konuştu: "En çok ihraç ettiğimiz ürünlerin başında çupra, levrek, granyoz, alabalık, orkinos ve mercan geliyor. Japonya'ya yüklü miktarda orkinos ihraç ediyoruz. Şimdi ABD pazarına da girdik." Türk balıkçısının artık açık denizlere de açılması gerektiğini söyleyen Sagun, "Bizdeki mevzuat çok eski. Açık denize gidip gelince gümrük mevzuatı buna izin vermiyor" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.