Cumartesi 10.05.2014

Merzifonlu Silverline'ın Afrika üssü Fas olacak

20'nci yaşını kutlayan ankastre mutfak üreticisi Silverline dünya devleriyle yarışıyor. Kuzey Afrika pazarına odaklanan şirket, Kara Kıta'nın kapısını Fas'la araladı

20 yıl önce Amasya'nın Merzifon ilçesinde temelleri atılan Silverline, bir dünya markası olma yolunda emin adımlarla ilerliyor. Kurulduktan 5 yıl sonra ihracata başlayan şirket, satışlarının yüzde 60'ını 60 ülkeye yapıyor. 30 ülkede ise kendi markasıyla satış yapan şirket son dönemde Kuzey Afrika pazarındaki büyümesiyle dikkat çekiyor. Afrika pazarındaFas'ı üs seçen şirket, ülkede güçlü bir yapılanma süreci başlattı. 60 bayiye ulaşan Silverline, yüzde 12'lik pazar payıyla Avrupa'nın dev markalarına kafa tutuyor. Silverline Ankastre Genel Müdür Yardımcısı Selim Aksu "Bu pazarı bugün için değil, önümüzdeki 20-30 yıl için çok önemli buluyoruz" diye konuştu.
ÜRETİMDE İLK BEŞTE
Davlumbaz üretimiyle Avrupa'da ilk 5'te yer alan şirket, ankastre mutfakta da Türkiye pazarının en büyük 5 isminden biri. Ürünlerinin teknoloji ve tasarımıyla öne çıktığını söyleyen Silverline Ankastre Pazarlama Direktörü Mehmet Aygül, "Bu durum ihracat pazarlarında elimizi güçlendiriyor" dedi. Yurtiçinin yanı sıra yurtdışındaki büyümeye de büyük önem verdiklerini söyleyen Mehmet Aygül, bu kapsamda pazar çeşitliliğine gittiklerini anlattı. Geçen yıl 48.5 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdiklerini söyleyen Aygül, "2014'ü ihracat yılı ilan ettik. 2017'de 100 ülkeye ulaşmayı hedefliyoruz. Latin Amerika, Asya ve Uzakdoğu gibi gelişmekte olan pazarlara odaklandık" dedi. Şirketin yurtdışında önem verdiği pazarlar arasında Çin, Amerika, Kanada ve Hindistan yer alıyor. Aygül, Çin'le ilgili tüm hazırlıkları tamamlayarak pazarda etkin rol almayı planladıklarının altını çizdi.
AVRUPA MUTFAKLARINDA TERCİH EDİLİYOR
SIlverlIne kendi markasıyla Avrupa pazarında oldukça iddialı. Almanya'da 40 kişilik satış ekibiyle faaliyet gösteren şirket, davlumbaz pazarında yüzde 12 paya ulaşmış durumda. Danimarka'da ise bu oran yüzde 20'ye kadar çıkıyor. Şirketin ihracatında başı çeken pazar ise Rusya. Bundan sonraki büyümelerinde ihracatın lokomotif olacağını anlatan Aygül, "İç piyasada ankastre pazarında bir miktar yavaşlama var. Bundan sonra pazar inşaat ve kentsel dönüşüm pazarından gelecek oranlarla büyüyecek" diye konuştu.
20 YAŞINDA DEVLERE KAFA TUTUYOR
* Geçen yıl 183 milyon liralık ciro yapan şirketin hedefi bu yıl yüzde 15 büyümek.
* Yurtiçinde 550 bayi ile faaliyet gösteriyor.
* 820 çalışanı var.
* Davlumbaz üretimiyle Avrupa'da ilk 5 içinde yer alıyor.
* Halen 60 ülkeye ihracat yapıyor.
* Geçen yıl 1 milyon 150 bin adet üretim yaptı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.