Pazar 11.05.2014

Anne sevgiliden öte...

Perakende satış rakamları tüketicilerin, annelerine sevgililerinden daha çok hediye aldığını ortaya çıkardı. Son üç yıldır mayıs ayı ciroları şubata yüzde 25 fark atıyor

Perakende sektörünün büyük bir heyecanla beklediği ve bugün kutlanan Anneler Günü, mayıs ayı cirolarına doping oldu. Asıl çarpıcı gelişmeye göre ise Anneler Günü hasılatı şubat ayında kutlanan Sevgiler Günü'nü geçti. Son üç yıldır elektronik eşya, giyim-aksesuvar ve kuyum sektörlerinde mayıs ciroları şubata yüzde 25 fark atıyor. Geçen yıl bu kategorilerde gerçekleşen işlem tutarı şubatta 5 milyar 521 milyon, mayısta ise 6 milyar 566 milyon TL olmuştu.

1.5 MİLYAR TL'Yİ AŞACAK

Yine geçen yıl 11-13 Mayıs tarihlerinde 16 milyon kartlı işlem hacmiyle 1 milyar 250 milyon TL olarak gerçekleşen cironun ise bu yıl 20 milyon işlem adediyle 1.5 milyarı aşacağı tahmin ediliyor. Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Hüseyin Doğan, iyi başlayan mayıs ayı satışlarının Anneler Günü etkisiyle pozitif devam ettiğini söyledi. Perakende sektörünün yıl sonu için yüzde 15'lik büyüme hedefinin şimdiden tuttuğunu belirten Doğan, "Anneler Günü'nde kadın giyim, kozmetik, çiçek ve mücevher satışları arttı" dedi.
İNDİRİMLİ SATIŞ YAPILDI
Hazır giyim markalarından Roman'ın patronu Turgut Toplusoy, triko ve aksesuvarlarda annelere özel yüzde 20 indirim yaptıklarını söyledi. Bu ay geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 25'lik ciro artışı beklediklerini belirten Toplusoy, "Anneler Günü dört gözle beklediğimiz özel bir dönem" dedi.

ARTIŞ SAATTE DE ORTAYA ÇIKTI

Annelere sevgililerden daha fazla hediye alındığı saat ve aksesuvarda da ortaya çıktı. Saat&Saat Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya, bu yılki Sevgililer Günü'nde geçen yıla oranla yüzde 22 ciro artışı yaşamalarına rağmen, Anneler Günü'nde büyümenin yüzde 35'e çıktığını söyledi. Satışların son bir haftadır oldukça yüksek olduğunu belirten Kaya, "Son 3 gün ise yoğunluk arttı. Anneler Günü'ne gösterilen olumlu tepkiyi Türkiye'nin her bölgesinden alıyoruz" diye konuştu. Kaya, saatte en çok satılan ürünlerin fiyat ortalamasının 400 TL olduğunu açıkladı.
ELEKTRİKLİ EV ALETLERİ LİDER
Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Hakan Orhun da, internet üzerinden yapılan satışların mayısta arttığını söyledi. Rutin günlerde toplam perakende satışlardan yüzde 2'lik pay alan e-ticaretin, bu dönemde payını yüzde 5'e çıkardığını belirten Orhun, "Anneler Günü dolayısıyla en fazla küçük ev aletleri, cep telefonu ve giyim satılıyor. E-ticaret siteleri bugüne özel kampanyalar yaptı. Müşteriler çeşit kadar fiyata da odaklanıyor" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.