Pazar 11.05.2014

Hedefimiz limitsiz ticaret ve yatırım

Büyükelçi Al-Shafi, iki ülke arasındaki ticaret hacminin 10 yılda 50 kat arttığını belirterek, "Yatırım açısından çok verimli ülkesiniz. Hedefimiz limitsiz ticaret" dedi

Türk şirketlerinin 4.4 milyar dolarla aldığı en büyük yurtdışı işi olan Doha Metrosu ihalesinin ardından Katar'ın Ankara Büyükelçisi Salem Mubarek Al-Shafi'yle konuştuk. Körfez'in doğalgaz ve petrol konusunda en zengin ülkelerinden biri olan Katar'ın büyükelçisi Al-Shafi iki ülke arasındaki siyasi ve ekonomik ilişkilerin fotoğrafını çekti. AK Parti iktidarında iki ülke arasındaki ilişkilerin büyük bir ivme kazandığını belirten Al-Shafi, "Türkiye ile siyasi alanda ilişkilerimiz zirveye ulaşmış durumda. Şu an 1.5 milyar dolar ticaret hacmimiz var. 10 yıl önceye göre 50 kat artmasına rağmen iki ülke arasındaki siyasi düzeyin ulaştığı noktayı yansıtmıyor. Hedefimizi sorarsanız? Sınırsız. Yani limitsiz ticaret ve yatırım" dedi.
TÜRKİYE EKSEN ÜLKESİ
Afşin-Elbistan'daki 12 milyar dolarlık kömür yatırımıyla Katarlı şirketlerin ilgilendiğini belirten Büyükelçi, şöyle konuştu: "Türkiye'yi yatırım açısından çok verimli bir ülke olarak görüyoruz. Birçok alanda değerlendirilebilecek proje var. Katarlı şirketleri teşvik ediyoruz" dedi. Katar Büyükelçisi Salem Mubarek Al-Shafi, 2007-2011 yılları arasında iki ülke arasındaki ilişkilerin en üst düzeye çıktığını anlattı. "Türkiye bölgenin eksen ülkesidir" diyen Büyükelçi, bu rol ve gücün önümüzdeki yıllarda daha da artacağını söyledi. Al-Shafi, Ankara'daki misyonunu "Türkiye ile siyasi alanda ilişkilerimiz zirvede. Bunu ekonomi ve ticarete de taşımak istiyoruz. Bu konuda bana da büyükelçi olarak önemli görevler düşüyor" cümleleriyle anlattı.
SURİYE'DE TAKDİR EDİYORUZ
İnsani yardım konusuna da değinen Katar'ın Ankara Büyükelçisi Salem Mubarek Al-Shafi, "Sizi özellikle Suriye meselesinde takdir ediyoruz. Mesela, kamplara yapılan yardımlar... Türkiye orada büyük bir insani hizmet gerçekleştirdi Bu yardımlar, ülkenizin tarih, kültür ve medeniyetinin insancıllığını yansıtıyor" diye konuştu.
DÖRT ALANDA İŞBİRLİĞİ ÇAĞRISI
Türkiye'de yatırım fırsatlarını incelediklerini söyleyen Büyükelçi, "Başta enerji olmak üzere taşımacılık, turizm ve gayrimenkulde işbirliği yapılacak birçok alan var. Bu sektörler umut verici. Enerji konusunda özellikle doğalgaz boru hatlarının inşası alanında iki ülke şirketlerinin olası işbirlikleri değerlendiriliyor. Biz de büyükelçilik olarak Katarlı şirketlere Türkiye'deki yatırım fırsatlarını anlatıp, onları gelmeleri için teşvik ediyoruz" değerlendirmesi yaptı.
13.5 MİLYAR DOLARLIK İŞ ALDI
Katar 'da 60'a yakın Türk şirketinin aldığı toplam proje tutarının 13.5 milyar dolara yükseldiğini belirten Al-Shafi, "Firmalarınız bu alanda kendilerini dünyaya ispat etti. Hamad uluslararası havalimanı inşaatını da Türk firmaları gerçekleştiriyor. Katar'da 7 binin üzerinde Türk vatandaşı yaşıyor" dedi.
50 KAT ARTIŞ
Katar ile Türkiye arasındaki ticaret hacminin 10 yıl önce 26 milyon dolar olduğuna dikkat çeken Al-Shafi, "2013 sonunda bu rakam 1.3 milyar dolara yükseldi. Yani neredeyse 50 kat arttı. İki ülke arasındaki ticaret hacmi yine de siyasi ilişkilerin düzeyini yansıtmıyor. 2015'e kadar iki ülke arasındaki ticari ilişkilerin daha ileri boyuta taşınacağını düşünüyoruz. Bu konuda da büyük çaba gösteriyoruz. Ticari ve ekonomik ilişkilerin daha üst düzeye ulaşması için gerekli imkânlara sahibiz" diye konuştu. Katar Büyükelçisi Al-Shafi, iki ülke arasındaki dostluk ilişkilerinin daha da gelişeceğini söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.