Pazar 11.05.2014

Kızıl Meydan'a 'Işık' saçıyor

Hazır giyim firması Adil Işık rotayı yurtdışına kırdı. Küresel oyuncu olmaya başlayan marka, Rusya'daki mağaza sayısını 2015'e kadar 100'e çıkaracak. Ortadoğu'da 42, Dubai ve Hindistan'da 60 mağaza açacak

Kızıl Meydan'dan Sibirya'ya, Pekin'den Suudi Arabistan'a, Polonya'dan Afrika'ya kadar pek çok yerde mağaza açan Adil Işık, küresel oyuncu oldu. Yurtiçinde 130 perakende mağazası ve 250 satış noktası bulunan marka, yurtdışında 19 ülkeye açıldı. Buradaki mağaza sayısı da toplam 73'e ulaştı. Bu yıl da firma ağırlıklı olarak Kuzey Afrika (Mısır, Libya) Ortadoğu ve Çin'de büyüyecek. 2014'te yüzde 55 büyümeyi hedefleyen, üretimi 5 milyon 500 bine çıkarmayı planlayan şirketin Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Zehra Işık ile konuştuk. Işık, yıllık üretimin yüzde 90'ını Türkiye'de yaptıklarını söylüyor.

5 MİLYON DOLAR CİRO
1997'de toptan satış kanalıyla Rusya pazarına girdiklerini belirten Işık, 2002'de Moskova'daki Tverskaya Caddesi'nde ilk mağazalarını açtıklarını vurguluyor. Rusya'nın en önemli merkezlerinden Kızıl Meydan'daki Ohotniy Ryad AVM'de açtıkları 650 metrekarelik mağazada ilk yıl yüksek oranlı büyüdüklerini anlatan Işık, "2013 ile kıyaslandığında bu yılın ilk 4 ayında yüzde 42.25'lik bir büyüme var. 2013 cirosu 5 milyon dolar" diyor. Işık, hedeflerini ise şöyle sıralıyor: "2015 sonuna kadar Rusya'daki mağaza sayımızı 100'e çıkaracağız. Şu anda Rusya, Belarus, Kazakistan, Gürcistan ve Azerbaycan'da toplam 52 mağazaya ulaştık. Halen 16 olan Ortadoğu'da mağaza sayımızı 2015 sonuna kadar 42'ye çıkaracağız." Müşterinin ayağına gittiklerini belirten Işık, "Örneğin Garanti Bankası'nın binasına gittik, mağaza açtık. Sıra Vodafone'da" diyor.
HER MARKA İÇİN BİR SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ
Sosyal sorumluluk projelerinizi anlatır mısınız?
TOÇEV ve Mor Çatı'yla bir çalışma yaptık. Her sezon her markamıza bir tane sosyal sorumluluk projesi yapacağız. Şu anda TOÇEV'le yeni bir proje yapıyoruz. Ebru Uygun resimlerini aldık, 20 parçalık bir koleksiyon oldu. Bir haftada yüzde 20'si satıldı. İki aylık bir proje. Demek ki, planımızın dört katı olacak.
Cengiz Abazoğlu ile 7'nci sezon için de anlaştınız. Bu istikrarı neye borçulusunuz?
Personelle bile bu kadar yıl çalışmak önemli bir olayken, iki markanın birlikte olması bana göre başarı. Bir tasarımcı markayla işbirliği yapar, onunla çalışır ama biz proje yapıyoruz.
Popüler isimlerle markayı bütünleştirmek size ne kazandırıyor?
Biz bunun da öncüsü olduk. Markanın kendi kendini anlatmasından ziyade bir başkasının anlatması daha iyi. Cengiz Abazoğlu'nun dışında Gül Gölge'yle Koruncuk Vakfı için iş yapıyoruz. Gül Göle'yle Bolluca Hayvan Barınağı için bir yardım yaptık, tişörtler tasarladık.
DUBAİ VE HİNDİSTAN'DA 60 MAĞAZA AÇACAĞIZ
Son bir yıl markanız ve perakende sektörü açısından nasıl geçti?
Türkiye'de özellikle Adil Işık grupta LMB markamıza yatırım yapmayı planlamıştık. Bir yılda 6 mağazadan 25'e çıktık. Bu, 36'dan 48 'e kadar geniş bir beden aralığı olan bir markamız. Büyük beden demiyoruz, çünkü küçük bedenden en büyüğe kadar alternatif aralığımız var. ADL yatırımlarını daha çok yurtdışında yaptık. Ortadoğu'da 12 mağazaya ulaştık, büyümemiz devam ediyor. Suudi Arabistan'da Riyad, Mekke, Medine'deyiz. Kuveyt'te üç mağaza planımız var.
Dünyada başka nerede varsınız?
Polonya'da mağazamız var. Çin'de dört mağaza açtık. Kuzey Afrika, Mısır ve Libya'da varız.
Sizin için en dikkat çekici pazar neresi?
Bizim Arabistan'daki partnerimiz aynı zamanda Amerika'da da mağaza zinciri olan bir grup. Amerika'dan bize teklif geldi. Dört mağaza üzerine bir çalışma yaptık. 2015'te bakacağız. Şu anda Dubaili bir grupla görüşme halindeyiz. Dubai ve Hindistan için anlaşmak üzereyiz. Bir aksilik olmazsa 60 mağaza için çalışıyoruz.
SANATIN MODA İLE BULUŞMASI
adL EBRUca Sosyal Sorumluluk Projesi'yle de Türkiye'de bir ilke imza attı. Ebru sanatçısı Ebru Uygun'un eserleri dijital baskıyla kumaşa aktarılıyor. Proje kapsamında sadece ismi Ebru olan ünlülerin katıldığı bir organizasyon da yapıldı. Ebru Şallı, Ebru Aykaç, Ebru Hekimoğlu gibi Türkiye'nin tanınmış isimleri TOÇEV'in 20'nci yılı onuruna kurgulanan projenin tanıtımına destek verdi. Satışlardan elde edilen gelir, başka çocukların hayatlarına dokunmaya da olanak sağlayacak.
ULUSOY'DAN JEAN KOLEKSİYONU
adL'nin yeni markası 'codentry'de "Different" isimli kapsül koleksiyon modaseverlerle buluşuyor. Adil Işık'ın Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Tasarım Direktörü Zehra Işık, bu koleksiyonda Özge Ulusoy'la çalıştıklarını belirterek, "Ünlü mankenle uzun süredir devam eden çalışmalarımız var. Bu esnada koleksiyon hazırlama fikri hepimizi heyecanlandırdı. Trendlerde öne çıkan jean tarzını Özge Ulusoy'un stili ve çizgisi ile birleştirerek, sezona yeni yorum getirecek koleksiyon ortaya çıkardık" diyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.