Salı 13.05.2014

17 Aralık faiz lobisini ihya etti

Paralel Yapı'nın 17 Aralık operasyonu siyaseten 30 Mart'ta sandığa gömülürken, ekonomik olarak Türkiye'ye çok şey kaybettirdi. Ülkeyi dünyanın en fazla faiz ödeyen ikinci ülkesi konumuna getiren 17 Aralık darbe girişiminin tek kazananı faiz lobisi oldu. Piyasalara 5 ay kaybettiren 17 Aralık sonrasında faizde yaşanan yükseliş, lobinin ekmeğine adeta yağ sürdü. Bankaların mevduata ödediği faiz, bu yılın ilk çeyreğinde Türkiye tarihinin en yüksek seviyesine çıktı. Faizcilerin cebini dolduran 17 Aralık operasyonu, KOBİ'leri ve tüketiciyi ise vurdu.
12.7 MİLYAR TL FAİZ

Bankaların ilk çeyrekte mevduata ödediği faiz, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 38 artarak 12 milyar 717 milyon liraya çıktı. Bu dönemde mevduatta yaşanan artış ise yüzde 21'de kaldı. Mevduattaki artışın neredeyse iki katına ulaşan faiz ödemeleri, geçen yıl yüzde 18 azalarak 9.2 milyar liraya düşmüştü. Mevduat faizindeki hızlı yükseliş, bankalarda 1 milyon TL'nin üzerinde parası bulunanların cebini doldurdu.
TÜKETİCİLER VE KOBİ'LER ZARARDA
17 Aralık
operasyonunun ekonomik olarak kaybedeni KOBİ'ler ve tüketiciler oldu. Takipteki KOBİ sayısı, Mart 2014'te 204 bin 846'ya çıktı. 239 bin 456 adet senet protesto edildi. İlk çeyrekte 200 bin 836 kişi kart borcunu ödeyemedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.