Giriş Tarihi: 14.5.2014

Cep'te rekabet internete kaydı

Avea, ilk çeyrek sonuçlarını açıkladı. Bu dönemde gelirini 957 milyon liraya çıkaran şirket, 757 bin net abone kazandı. Şirketin CEO'su Akdemir "Tüketiciler artık ses kadar internet paketini önemsiyor" dedi

Avea, 2014 yılı ilk çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı. Bu dönemde gelirini 957 milyon liraya çıkaran şirket, abone sayısını da yüzde 11 artırarak 15.3 milyona yükseltti. Şirketin CEO'su Erkan Akdemir, mobil internet kullanımındaki artışa dikkati çekti. Akdemir, telefon kullanıcılarının operatör seçiminde internet paketlerini daha fazla dikkate aldığını belirterek, "Tüketiciler tercihini yaparken artık ses kadar internet paketlerini önemsiyor. Bu, müşterinin en önemli tercihi haline geldi" dedi.
ABONE 15 MİLYONU GEÇTİ

Avea'nın, yılın ilk çeyreğinde 757 bin aboneyle 2007'den bu yana en yüksek büyümesini kaydettiğini belirten Akdemir, şöyle konuştu: "Geçen yılı 3.8 milyar lira gelir ve 14.5 milyon aboneyle kapatmıştık. 2014'ün ilk çeyreğinde de toplam abone sayısını geçen yıla oranla yüzde 11 artırarak 15.3 milyona yükselttik. Numara taşımada son 8 çeyrektir sahip olduğumuz kesintisiz liderliği devam ettirdik. 2013'ün aynı döneminde 239 bine varan abone tabanı büyümesini, bu yıl 3 kat artırdık. İlk çeyreği 757 bin aboneyle kapattık."
2014'ÜN EN ÖNEMLİ HABERİ

Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Akdemir, rekabetin artık mobil internet paketleri ekseninde şekillendiğini belirterek, "'2014 yılının en önemli haberi ne?' diye sorarsanız, bence budur" yorumunu yaptı.
Akıllı telefon kullananlar arttı
Avea'nın, akıllı telefon penetrasyonundaki liderliğini 10 çeyrektir kesintisiz sürdürdüğünü aktaran Akdemir, "Geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre 13 puanlık bir artışla penetrasyon oranımızı yüzde 42'ye yükselttik. Şu anda diğer operatörlerden 10 puan öndeyiz" dedi.
'4G ihalesinin bu yıl gerçekleşmesi zor'
4G konusundaki zamanlamayla ilgili soru üzerine Akdemir, ortak kullanılabilecek altyapının paylaşımı ve frekans tahsisi konularına dikkat edilmesi gerektiğini belirterek, "Bu yıl içinde sonuç beklemiyorum. Bu yıl içinde frekans dağıtılması pek mümkün olmayacak" dedi. Akdemir, şöyle konuştu: "Sanal operatörler kimsenin ekmeğini yemiyor. Farklı ulaşılamamış kanalları ortaya çıkartıyor. Bu yüzden biz işbirliği yapmaya devam edeceğiz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.