Giriş Tarihi: 19.05.2014

Portekiz 'kurtardı'

Avrupa'nın krizdeki en zayıf halkalarından Portekiz'in 87 milyar euroluk üç yıllık kurtarma paketi sona erdi. Bilanço tekrar büyümeye geçiş, borçlarda ve işsizlikte azalma. Ancak ülke hâlâ reforma muhtaç

ABD'de 2008'de başlayan ardından dünyaya yayılan küresel kriz Avrupa'da en çok PIGS olarak adlandırılan Portekiz, İrlanda, Yunanistan ve İspanya'yı vurdu. Bu ülkelerden Portekiz'in kurtarma paketi sona erdi. 2011'de AB ve IMF'den 87 milyar euro alan ve ağır şartlarını kabul eden ülkede durum bir çok açıdan iyiye gitti. Kurtarma paketiyle borçlanan, kemer sıkan ve ekonomide yapısal reformlara giden Portekiz'de işsizlik yüzde 15'e geriledi. 2013'te işsizlik yüzde 17.5'e kadar yükselmişti. 2012'de yüzde 3.5 küçülen ülke yüzde 1.2 ile 2014'te pozitife geçecek. İlk çeyrekte gelen yüzde 0.7'lik küçülme rakamı her ne kadar herkesi şok etse de yılın büyüme ile kapanacağına kesin gözüyle bakılıyor. Ülkenin yurtdışı piyasalara olan bağlılığı endişelerin başında geliyor.
2014 BÜYÜME YILI

Portekiz 2013'te yüzde 1.4 küçülmüştü. Bütçe açığının GSYH'ye oranı 2012'de yüzde 6.4 iken yüzde 4'e düştü. Ülke ilk kez de cari fazla verdi. 2013'te binde 4 fazla veren Portekiz'in 2014'teki fazla hedefi ise GSYH'nin yüzde 1'i düzeyinde. Portekiz'in reformların başladığı tarihten bu yana ve bundan sonra da temel hedefi ihracatı artırıp işçi maliyetlerini azaltmak. Portekiz Merkez Bankası hazırladığı bir raporla yapılanların yeteri kadar sorunu çözmediğini belirtti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.