Salı 20.05.2014 00:00

Vodafone'dan 6,4 milyar liralık gelir

Vodafone, 2013-14 mali yılı (Nisan 2013 - Mart 2014) sonuçlarını açıkladı

Vodafone Türkiye, Dijital Dönüşüm Hareketi adlı stratejik yatırım programıyla 2013-14 mali yılında, toplam gelirlerini %17 artış ile 6,4 milyar TL'lik rekor seviyeye ulaştırırken, toplam mobil gelir pazar payını %33,4'e çıkardı. 1,1 milyar TL'lik FAVÖK ve BTK tanımına göre 20 milyon abone sayısına ulaşan şirket bu mali yılda da rekorlarla dolu bir büyüme kaydetti.
Vodafone Türkiye, 2013-14 mali yılı toplam gelirlerini %17 artırarak tüm zamanların en yüksek gelir seviyesi olan 6,4 milyar TL'ye çıkardı. Bu sonuca göre şirket, "dört yıl üst üste toplam gelirlerde çift haneli büyüme" başarısını göstermiş oldu.
Bilgi Teknolojileri İletişim Kurumu'nun (BTK) abone tanımına göre 20 milyon rekor abone sayısına erişildi. 20 ülkede hayata geçirilen Vodafone Red tarifelerinin yanısıra, müşteri odaklı pazarlama yaklaşımının yeni ürünleri; faturalı müşteriler için Duran ve Devreden tarifeler, faturasız müşteriler için ise Altın tarifeler şirketin rekor abone sayısına ulaşmasında önemli bir rol oynadı.
Vodafone Türkiye 2013-14 mali yılı FAVÖK'ünü (Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr), %27 artış ile bugüne kadarki en yüksek seviye olan 1,1 milyar TL'ye ulaştırdı.
Veri gelirlerinde %55 büyüme

Akıllı telefon seçmeyi, satın almayı ve kullanmayı tüketiciler için "kolay", "anlaşılır" ve "erişilebilir" hale getiren Akıllı Cihaz Akıllı İletişim Platformu (ACAİP) sayesinde Vodafone Türkiye, akıllı telefon penetrasyonunu bu mali yılda 11,4 puan artırarak %34'e yükseltti. Böylece, şirket veri gelirlerindeki hızlı büyümesini devam ettirdi. Vodafone Türkiye, 2013-14 mali yılında bir önceki yıla göre veri gelirlerini %55 artırarak, mali yıl baz alındığında bu alanda sektördeki en büyük yıllık artışı gerçekleştirdi.
Kurumsal segment mobil gelirlerinde %18 büyüme
Kurumsal alandaki global birikimlerini Türkiye'ye aktarak, müşterilerine özel inovatif çözümler geliştiren "İşOrtağım" platformu ve "Toplam İletişim Hizmetleri Stratejisi" ile, kurumsal segmentteki güçlü büyümesini sürdüren şirket, kurumsal mobil servis gelirlerini 2013-14 mali yılında bir önceki yıla göre %18 artırdı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.