Giriş Tarihi: 22.05.2014 17:38

Kandilli'nin 102 yıllık emeği

Boğaziçi Üniversitesi Kandilli Rasathanesi Meteoroloji Laboratuvarı, 23 Mayıs'ta Türkiye’de aynı noktada yapılan en uzun süreli (102 yıl) ölçümlerle derlediği meteorolojik veriyi, dijital dünyanın görsel diliyle buluşturacağı heyecan verici bir etkinlik düzenliyor.

Akademi, sanat ve teknoloji camialarını bir araya getirecek olan etkinlik, aynı zamanda meteoroloji alanındaki ilk veri görselleştirme çalışması olma özelliği taşıyor. Boğaziçi Üniversitesi Kandilli Rasathanesi Meteoroloji Laboratuvarı'nın düzenleyeceği etkinlikte, günümüzün önemli bilgi iletişimi yollarından biri olan "Veri Görselleştirme" (data visualization) deneyiminin yanı sıra, en az kendisi kadar etkileyici yan öğeleri de katılımcılarla buluşacak.

VERİ GÖRSELLEŞTİRME NEDİR?

Temel olarak veri görselleştirme; ele alınan bilgiye, temel özellik ve değişkenlerini içerebilen bir görsel nitelik kazandırma işidir. Amacı, bilgiyi; görsel araçlar kullanarak etkin, açık ve net şekilde paylaşmaktır. Sayfalarca yazının anlatamadığı bir konuyu; kilit öğeleri ile birlikte akılda kalıcı bir görsel deneyime aktarma sürecidir. Bilgiyi kavramada ve yorumlamada devrim niteliğinde bir değişimdir. Veri görselleştirme 2000'lerde kazandığı önemle başlı başına bir araştırma alanı haline gelmiştir.
Veri görselleştirme uygulamaları; oy dağılımlarından evrenin oluşumuna kadar akla gelen her türlü alan ve konuda gerçekleştirilebilir. Aşağıdaki veri görselleştirme çalışması örneği, deniz seviyelerinin yükselmesi durumunda bazı dünya kentlerinin ne kadar süresinin kalacağını gösteriyor:

SANAT DİSİPLİNLERİNDEN 3 BOYUTLU YAZICI TEKNOLOJİSİNE VERİ GÖRSELLEŞTİRME

23 Mayıs'ta Kandilli Rasathanesi'nde gerçekleşecek etkinlik, Veri Görselleştirme uygulamalarının sağladığı açılımları da ortaya koyacak şekilde, çağdaş sanat çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri de bir araya getirecek. Katılımcılar, bir yandan 102 yıllık meteorolojik verinin yazı diline aktarımını deneyim ederken, bir yandan da bilimin eriştiği önemli noktalardan biri olan 3 boyutlu yazıcı teknolojisiyle Veri Görselleştirme sürecinin buluşmasına şahitlik edecek.

Etkinlikte, web sitesinde paylaşılmış olan örnek veriyi kullanarak çalışma yapmış katılımcılar, tüm veriye erişme ve 102 yılın toplam meteorolojik verisiyle Veri Görselleştirme çalışması yapma olanağı bulacak.
Atölye Programı:
Sunumlar:

Adil Tek - Kandilli Rasathanesi Meteoroloji Mühendisi
Sunum Başlığı: "Asırlık Rasat"
Sunum Saati: 10:00 - 10:45
Furkan Bakır - 3Dörtgen kurucusu. 3 Boyutlu Yazıcı atölyeleri de düzenliyor
Sunum Başlığı: "Meteoroloji Verilerini Elle Tutulur Biçimde Görselleştirmek"
Sunum Saati: 11:00 - 11:45
Bahadır Demircioğlu - Özgür Yazılım İnsanı ve SUDO Yazarı. #SysAdmin olarak çalışıyor
Sunum Başlığı: "Cluster Yapıları"
Sunum Saati: 14:00 - 14:45
Genco Gülan - Disiplinler-aşırı bir çağdaş sanatçı ve teorisyen
Atölye Adı: "Şiirsel Veri Analizi Atölyesi"
Sunum Saati: 15:30 - 17:30
Veri Görselleştirme Atölyesi:
İçerik: d3, Flot, highcharts gibi JavaScript kütüphaneleri, Raw gibi uygulamalar, Drupal gibi içerik yönetim sistemleri ve elektronik meterolojik ölçüm sistemleri desteğinde veri görselleştirme atölyesi.
Atölye Saati:
10:00 - 12:00 1. Oturum
12:00 - 13:00 Öğle Arası
13:00 - 15:00 2. Oturum
Atölye Sonuçlarının Sunulması:
Sunum Saati: 15:00 - 15:30
Boğaziçi Üniversitesi Kandilli Rasathanesi Meteoroloji Laboratuvarı – Veri Görselleştirme Atölyesi
Tarih-Saat: 23 Mayıs 2014, 10:00 - 17:00
Adres: Kandilli Rasathanesi Deprem Araştırma Enstitüsü, Kuleli Mah. Çengelköy/ Üsküdar

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.