Perşembe 22.05.2014 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 22.05.2014 21:19

Türk yağ devi satıldı

Cargill Türkiye Turyağ ile Bitkisel Yağ Pazarına giriyor, yatırım 100 milyon doların üzerinde.

2014 yılını yatırım yılı ilan eden Cargill Türkiye, yılın ikinci büyük satın alımını gıda sektöründe gerçekleştiriyor. Çevreci endüstriyel ürünlerini Türkiye'de üretme kararı doğrultusunda iki ay önce Alemdar Kimya'yı satın alan Cargill Türkiye, Rekabet Kurulu'nun onayına tabii olmak kaydıyla, bu kez de Turyağ'ı bünyesine katmak üzere anlaşma imzaladı.

Nişasta ve mısır şekeri üretiminde pazar lideri konumunda olan şirket, bu satın alma ile Türkiye gıda pazarına sunduğu nişasta, mısır şekeri, kakao ve kıvam vericiler gibi gıda bileşenlerinden oluşan ürün yelpazesini bitkisel yağ ile genişletirken, aynı zamanda Orta Doğu ve Kuzey Afrika gıda pazarlarındaki güçlü konumunu da pekiştirmeyi amaçlıyor.

Cargill Türkiye, başta Türkiye olmak üzere Orta Doğu ve Kuzey Afrika (MENA) gıda pazarlarına sunduğu ürün ve hizmet yelpazesini pastacılık, endüstriyel ve sıvı yağ ürünleriyle genişletiyor. Şirket bu amaçla, Turyağ'ın; Balıkesir Organize Sanayi bölgesinde 200'den fazla çalışanı ile üretim yapan entegre tesislerini, satış ve pazarlama teşkilatını, perakende markaları hariç olmak üzere tüm B2B markalarını fikri mülkiyet hakları ile birlikte devralacak.

Yeni yatırımla ilgili basın mensuplarına bilgi veren Cargill Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Murat Tarakçıoğlu; "Türkiye'de giderek büyüyen ev dışı tüketim pazarı, bitkisel yağ kullanan endüstriyel, pastacılık ve unlu mamuller gibi sektörleri güçlü büyüme trendine kavuşturdu. Cargill'in bitkisel yağlar konusundaki global uzmanlığı ve entegre tedarik zinciri sayesinde Turyağ ürünleri, bundan sonraki dönemde bu piyasada daha güçlü bir şekilde yer alacak. Bu stratejik yatırımdan dolayı oldukça memnunuz. Çünkü küresel tecrübemizi kullanarak getireceğimiz yeni teknolojiler, yenilikçi çözümler ve genişleyen ürün yelpazemizle müşterilerimizin başarısına katkı sağlamak üzere onlara daha da iyi bir şekilde hizmet verebileceğiz."dedi. Tarakçıoğlu ayrıca Turyağ'ın satın almasıyla birlikte toplam yatırımın 100 milyon doların üzerinde olacağını belirtti.

Bitkisel yağ kullanan endüstriyel ve pastacılık sektörlerinin, Türkiye'de kişi başına milli gelirin artması ve kentleşme oranının yükselmesi nedeniyle 2007-2012 yılları arasında yüksek büyüme oranları gösterdiğini kaydeden Tarakçıoğlu sektörle ilgili şu bilgileri paylaştı:

"Türkiye, Orta Doğu ve Kuzey Afrika bölgesinin lider yağ tedarikçisi ülkesi konumundadır. Bölgede oluşan yüksek talep sayesinde, Türkiye'nin bitkisel yağ ihracatı son yıllarda önemli ölçüde büyümüştür. Bölgeye en çok ihraç edilen yağlar, ayçiçek yağı, margarin ve bitkisel yağ karışımlarıdır.
Mümsad verilerine göre, 2013 yılında Türkiye'de endüstriyel ve pastacılık ürünlerine yönelik bitkisel yağların toplam pazar hacmi 460 bin ton civarında gerçekleşti. Önümüzdeki 10 yıl içerisinde pazarın yıllık bileşik büyüme oranının yüzde 5 civarında olacağını ve bitkisel yağ tüketiminin 750 bin tona çıkacağını tahmin ediyoruz. Cargill Türkiye olarak, gerek ülkemizde gerekse Orta Doğu ve Kuzey Afrika pazarında, endüstriyel ve pastacılık ürünleri sektörlerinin üretim teknolojisi ve müşteri beklentilerini karşılama konularında lider bitkisel yağ tedarikçisi olmak hedefiyle yola çıktık. Cargill Türkiye olarak, bu satın alma ile markamıza ve Türkiye ekonomisine de değer katacağız."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.