Salı 27.05.2014 00:00
Son Güncelleme: Salı 27.05.2014 11:16

Sigorta sektörünü karlılık baskısı zorluyor

AvivaSA Emeklilik ve Hayat Üst Yöneticisi (CEO) Meral Eredenk Kurdaş, küçük ölçekli sigorta şirketlerinin karlılığı yakalamasının, bu şirketlerin planladıklarından uzun bir sürede gerçekleşeceğini belirtti.

Kurdaş, sigorta sektöründe 19'a yakın şirket olduğunu ve bu şirketlerin sadece yüzde 10'unun bireysel emeklilik tarafında kar elde edebildiğini ifade etti.
Kurdaş, geçen yıl sektörün tamamına yakınının teknik zarar yazdığını, bireysel emeklilik ve hayat sigortası tarafında 173 milyon Türk Lirası civarında bir zarar açıklandığını belirterek, bu yıl da farklı bir tablonun ortaya çıkmasının kolay görünmediğini belirtti.
Küçük ölçekli sigorta şirketlerinin karlılığı yakalamasının, bu şirketlerin planladıklarından uzun bir süre alacağını, sigorta şirketlerinde başa baş süresinin 10 yılın üzerine çıktığını dile getiren Kurdaş, bu sürenin küçük ölçekli sigorta şirketlerinde 2 katına kadar çıkabileceğini vurguladı.

SOMA

AvivaSA olarak iş kazası gibi konulara özenli yaklaştıklarını işaret eden Kurdaş, Soma'daki maden faciasından sonra, sigorta sektöründe iş kazalarıyla ilgili hassasiyetin artacağını vurguladı.
Meral Eredenk Kurdaş, Soma'da hayatını kaybedenler arasında AvivaSA'da hayat sigortası olanlar olduğunu belirterek, AvivaSA'nın ciddi miktarda hayat sigortası ödeyeceğini, bunun manevi olmasa da maddi olarak önemli bir katkıda bulunabileceğini sözlerine ekledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.