Pazartesi 02.06.2014

Dört kişiden birinin 'muhalif' markası var

Konda Genel Müdürü Ağırdır, Moskova'da 250 perakendeciye kutuplaşma dersi verdi. Ağırdır "Her dört kişiden biri bir markayı muhalif diye evine sokmayacağını söylüyor" diye uyardı

Moskova'da toplanan 250 Türk perakendeci, toplumsal araştırmalarıyla ünlü Konda'nın Genel Müdürü Bekir Ağırdır'dan markalarını kutuplaşmaya karşı nasıl koruyacağını dinledi. Bu yıl 9'uncusu düzenlenen LİDKO Perakende Liderler Konfaransı'na Ağırdır'ın etkinliğe özel düzenlediği "Alışveriş Algısı" araştırması damga vurdu. Perakendecilere "Değerler üzerinden iletişim yapmayın" diyen Ağırdır, İstanbul'da işe yarayan bir reklamın Diyarbakır'dakini kızdırıp, Konya'dakini üzebileceğine dikkat çekti. Türk insanının dikkate alınmayı önemsediğini söyleyen Ağırdır, toplumsal psikolojilerin değiştiği uyarısında bulundu. Ağırdır şöyle konuştu: "Aynı kişi sokakta fanatik olup, evinde farklı inançtan, görüşten yakınına hoşgörü gösterebilir. Öte yandan siyasal kutuplaşma giderek yaşam tarzlarına da sirayet ediyor. Her dört tüketiciden birinin 'kimliğime muhalif' diye tanımladığı bir marka var. Bedava verseler evime sokmam diyor. Bu listeye bir kez girerseniz yönetmesi zordur. Samimi olun, duyarlı olun."

TOPLUM BALIK HAFIZALI DEĞİL

Son yıllarda Türk toplumunun "balık hafızalı" şeklinde eleştirildiğini hatırlatan Bekir Ağırdır, bunun yanlış bir algı olduğunu söyledi ve ekledi: "Toplumsal riskler Gezi olaylarına kadar hiçbirinizin hesabında yoktu. Ezberin dışında dil geliştirin. Toplum hiçbir şeyi unutmaz."
TÜKETİCİNİN DÖRTTE BİRİ BİRİKİMİ EV EŞYASINA AYIRIYOR
Konda'nın 12 bölgede 18 yaş üstü 2 bin 660 tüketiciyle yüz yüze görüşerek yaptığı araştırmada çarpıcı sonuçlar ortaya çıktı:
Araştırmaya göre tüketicilerin yüzde 25.8'i biriktirdikleri parayı öncelikli ev eşyası ya da beyaz eşyaya harcıyor. Bunu yüzde 16.6'yla giyim, yüzde 14.4'le eğitim, yüzde 14'le tatil takip ediyor.
Tüketicilerin yüzde 43.5'ine göre bir markanın sahibini tanımak o markaya daha yakın hissetmesine neden oluyor.
Müşteri indirime inanmıyor. İndirim kampanyalarının doğru olduğuna inananların oranı yüzde 10.
Türkiye'de marka sadakati düşük. Tüketicilerin yüzde 45.7'si "Hangi ürün grubunda vazgeçmeyeceğiniz marka var" sorusuna 'gıda' yanıtını verdi.
Tüketicilerin yüzde 49'u bir kriz olması durumunda ilk eğlence harcamalarını kısacağını belirtiyor. Yüzde 25'i bu soruya 'hazır giyim', yüzde 11.5'i teknoloji, yüzde 2.1'i de ayakkabı yanıtını veriyor.
Tüketici asıl kararını mağazada veriyor. Yüzde 43.4 markanın sadece mağazada iletişim kurmasını istiyor.
RUS KADINLARI GİYİME 67 MİLYAR $ HARCIYOR
Perakende Liderler Zirvesi'nde son yıllarda yıldızı parlayan Rusya pazarı da Türk perakendeciler için bir fırsat kapısı olarak incelendi. Yıllar önce bu pazara giren Fiba ve Eroğlu grupları ile Moskova Büyükelçiliği eski ticaret Başmüşaviri Atilla Gökhan Kızılarslan yatırım ortamını ve bölgedeki fırsatları anlattı. Fiba Perakende Grubu Rusya Genel Müdürü Yeşil Bulum Aydınoğlu da Rusya'nın 140 milyon nüfusuyla Avrupa'da 1 numaralı pazar olduğunu ifade etti ve "Ülkede kadınlar 10 milyon fazla nüfusa sahip. Geçen yıl sadece ayakkabı ve giyimde 67 milyar dolarlık ciro elde edildi" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.