Çarşamba 04.06.2014
Son Güncelleme: Çarşamba 04.06.2014

Nestle Damak fıstığı 1.5 milyon liraya % 49 artırdı

Nestle'nin TEMA Vakfı'yla 2011'de daha verimli Antep fıstığı üretimi hedefiyle başlattığı "Fıstığımız Bol Olsun" projesinin birinci etap sonuçları açıklandı. Damak markasıyla projeyi yürüten şirket, ağaç başına verimlilikte yüzde 49, çıtlama oranında ise yüzde 24'lük artış yakaladı. Projenin uygulandığı tarlalarda komşu bahçelere göre verim artışı dekar başına ortalama yüzde 123 oldu. Nestle Türkiye Çikolata ve Şekerleme Grubu Genel Müdürü Oben Akyol, proje sayesinde yaklaşık 210 bin kişinin geçimini sağlayan Antep fıstığı üretiminde önemli bir ivme yakalandığını söyledi. Akyol, "Projeye üç yılda 1.5 milyon TL yatırdık. 336 dekar alan üzerindeki 23 bahçede çalıştık. Proje beş yıl daha sürecek" dedi. TEMA Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Deniz Ataç tarımsal kalkınmaya önem verdiklerini belirterek, projenin 2'nci etabının Barak Ovası'ndan başlayacağını söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.