Perşembe 05.06.2014
Son Güncelleme: Çarşamba 04.06.2014

Notçuların kafası karışık

Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Moody's Türk bankalarının görünümlerini düşürürken, Fitch övgü yağdırdı

Türkiye ile ilgili değerlendirmelerinde sürekli olarak piyasanın gerisinde kalan kredi derecelendirme kuruluşları, aynı konuda dün yaptıkları farklı yorumlarla bir kez daha tepki çekti. Moody's Türk bankalarının TL mevduat notlarını düşürüp görünümlerini negatife çevirirken, Fitch Türk bankaları için olumlu bir tablo çizdi. Standard&Poors (S&P) ise, bankaların dış borca olan artan bağımlılığı nedeniyle sektör riskinin yükseldiğini vurguladı.
MOODY'S SINIFTA BIRAKTI

Moody's reel büyümenin düşmesi, artan fonlama maliyetleri ve belirsizlik ortamını gerekçe göstererek 11 Türk bankasının görünümünü negatife indirdi. Moody's'in sadece yerel para cinsi mevduat notlarında indirim yaptığına işaret eden analistler, yabancı yatırımcının kararlarında etkili olan yabancı para mevduat notlarında ise bir değişiklik olmadığını vurguladı. Moody's'in değerlendirmesinden etkilenen bankalar Akbank, Asya Katılım Bankası, Denizbank, Şekerbank, Ziraat Bankası, TEB, Garanti, Halkbank, İş Bankası, Vakıfbank ve Yapı Kredi oldu.
FITCH'DEN ÖVGÜ GELDİ

Moody's'in aksine, bir diğer derecelendirme kuruluşu Fitch ise Türk bankacılık sektörünü övdü. Fitch Ratings Kıdemli Direktörü Janine Dow, Türk bankalarının değişen finansman yapısına hızla uyum sağladığını ve kârlılıklarının halen güçlü görünüm sergilediğini ifade etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.