Cuma 06.06.2014 00:00
Son Güncelleme: Cuma 06.06.2014 12:32

Bu ülkelerde kadınlar daha şanslı

Kadın girişimcilerin hangi ülkede daha başarılı olduklarını gösteren GEDI araştırmasının 2014 sonuçları yayınlandı.

Hasan Genç - Sabah.com.tr
Geçtiğimiz yıl İstanbul'da düzenlenen DWEN (Kadın Girişimciler Ağı / DELL Women's Entrepreneur Network) etkinliği, bu sene 5'inci kez 1-3 Haziran tarihlerinde ABD'nin Austin kentinde gerçekleştirildi. Dünyanın dört bir yanından 50 girişimcinin konuşmacı olarak katıldığı etkinlikte küresel girişimcilik endeksi GEDI (The Global Entrepreneurship & Development Index) verileri de açıklandı. Ülkelerin 100 üzerinden derecelendirildiği araştırmada bu yıl ülke sayısı 17'den 30'a çıkartıldı. GEDI sonuçlarına göre kadın girişimcilerin en çok fırsat sunan ülkeler sıralamasında Türkiye 36 puanla Rusya ile birlikte 18'inci sırada yer aldı. Dünyada kadın girişimciler için en çok fırsat sunan ülke ABD olurken, Pakistan kadın girişimciler için en çok zorluğa sahip ülke olarak dikkat çekiyor.
İşte o sıralama:
GEDI 2014 Sıralaması
Sıra Ülke Puan
1- ABD 83
2- Avustralya 80
3- İsveç 73
4- Fransa 67
4- Almanya 67
6- Şili 55
7- İngiltere 54
8- Polonya 51
9- İspanya 49
10- Meksika 43
11- Güney Afrika 42
11- Güney Kore 42
11- Çin 42
14- Peru 40
14- Japonya 40
16- Panama 39
17- Tayland 38
18- Türkiye 36
18- Rusya 36
20- Brezilya 35
21- Malezya 32
22- Jamaika 30
23- Nijerya 29
24- Fas 27
24- Gana 27
26- Hindistan 26
27- Uganda 19
27- Mısır 19
29- Bangladeş 17
30- Pakistan 11

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.