Pazartesi 09.06.2014 00:00

Et fiyatını aracılar şişiriyor

Türkiye Kırmızı Et Üreticileri Birliği Genel Başkanı Bülent Tunç, Türk halkının girdi maliyetleri ve aracılardan dolayı kırmızı eti pahalıya tükettiğini belirterek, ''Üreticinin 16 liraya sattığı et, nihai tüketiciye vardığında neredeyse iki katına çıkıyor'' dedi.

Tunç ve beraberindeki yönetim kurulu üyeleri, sel felaketi nedeniyle büyük sıkıntı yaşayan Bosna Hersek'i ziyaret ederek, beraberinde getirdikleri yardımları dağıttı.
Tunç, Türk halkının daha ucuz et tüketmesi için birlik olarak bir dizi çalışma başlattıklarını, ülkenin her yerinde et marketleri kurmayı amaçladıklarını söyledi. Bu projenin halk tarafından benimsenmesi halinde et marketlerinin tüm Türkiye'ye yayılacağını ve burada satılan etin, piyasadan yüzde 25 daha ucuza satılacağını bildirdi.
Tunç, açacakları marketlerle eti aracısız tüketiciye ulaştırmayı hedeflediklerini söyledi. Tunç, Türkiye genelinde 104 birliğe bağlı 120 bin üreticiyle sektörde önemli bir güç oluşturduklarını ifade etti.
Bülent Tunç, Türk halkının girdi maliyetleri ve çok sayıda aracıdan dolayı kırmızı eti pahalıya tükettiğini söyledi. Etin üreticiden tüketiciye ulaşıncaya kadar 4-5 el değiştirdiğini, bunun da fiyatları artırdığını ifade eden Tunç, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Üreticinin 16 liraya sattığı et, nihai tüketiciye vardığında neredeyse iki katına çıkıyor. Bugün marketlerde 30-35 liraya kıyma, 60 liraya sucuk satılıyor. Bu duruma bakılınca et pahalı gözüküyor. Ama kıymayı 20-22 liraya, kuşbaşıyı ise 22-25 lira arasında tüketmek mümkün. Ama ulusal marketler, öyle ya da böyle, insanlara bu eti ucuza yedirmiyorlar. Et en az 4-5 elden geçerek tüketiciye ulaştığı için, bu tüketiciye ulaşma noktasında maliyette artış gözüküyor. Bununla ilgili çok ciddi bir açık var. Bunun kapatılmasıyla ilgili ilk adımımızı Et ve Süt Kurumu'yla protokol imzalayarak attık. Diğer büyük ulusal marketlere, bu işi yapan et toptancılarına ve et sanayicisine bununla ilgili tekliflerimizi de götürdük. Hatta çok ilgiyle baktılar, önemsediler bu projeyi.''
Et ve Süt Kurumu'nun bugüne kadar yaklaşık 3 bin üreticiden, yapılan protokolle 10 bin üreticiden et alındığını ifade eden Tunç, bu projeyle küçük işletmelere ulaşıldığını söyledi. Bülent Tunç, en büyük sıkıntının bu işin sadece büyük firmaların elinde olmasından kaynaklandığını öne sürerek, ''Küçük işletmelerin bir şekilde ayakta durması lazım. Ülkemizde yaklaşık 8 milyon insan bu işten ekmek yiyor. Bunu da düşünerek üretimin maliyeti ne olursa olsun, mutlaka üretmeliyiz.''

''SEL BÖLGESİNE ZİYARET''

Bülent Tunç ve beraberindeki yönetim kurulu üyeleri, sel felaketi nedeniyle büyük sıkıntı yaşayan Bosna'yı ziyaret etti. Burada Bosna Hersek Federasyonu Başbakan Yardımcısı ve Tarım Bakanı Yerko Ivankoviç Liyanoviç ve muhataplarıyla görüşen Türkiye Kırmızı Et Üreticileri Birliği yönetimi, beraberinde getirdikleri yardımı da dağıttı. Tunç, kardeş ülke Bosna'da yaraların sarılması için Türk halkının seferber olduğuna dikkat çekerek, üreticiler olarak çok kısa sürede ''karınca misali'' topladıkları yardımı kardeş ülke Bosna'ya ulaştırmak için bu ülkeye geldiklerini söyledi.
Tunç, yaptıkları görüşmelerde ve gördükleri manzara karşısında etkilendiklerini, Türkiye'ye döndüklerinde daha fazla ne yapabiliriz diye bir çalışma daha başlatacaklarını sözlerine ekledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.