Salı 10.06.2014 00:00

Türkiye, 18 çeyrek aralıksız büyüdü

Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) Genel Başkanı Nail Olpak, yılın ilk çeyreğinde yüzde 4,3 büyüme kaydeden Türkiye'nin 18 çeyrek boyunca aralıksız büyüdüğünü belirtti.

Olpak, ilk çeyrek büyüme verilerine ilişkin açıklamasında, 2014 yılına felaket senaryolarının çizildiği, ulusal ve uluslararası pek çok kurumun ardı ardına Türkiye'nin 2014 büyüme tahminlerini aşağı yönlü revize ettikleri bir ortamla girildiğini anımsatarak, şunları kaydetti:
"Buna karşılık, elimizdeki rakamların hiçbiri Türkiye'nin büyümesini aşağı yönlü revize etmeyi gerekli kılmıyordu. İlk çeyrek ile ilgili başta elimizdeki verileri baz alarak ilk çeyrek büyümesinin yüzde 4,3 olacağını tahmin etmiştik. Bugün açıklanan GSYH büyüme oranı da tahminlerimizin isabetini göstermiştir. 2014 ilk çeyreğinde yüzde 4,3 büyüme performansı ile ülkemiz 18 çeyrektir aralıksız büyümesine devam etmiştir. İlk çeyrek büyümesini beklenildiği üzere dış talep ve kamu yatırımları olumlu etkilemiştir. Özel sektör yatırımlarında 2013 yılı 3. ve 4. çeyreğinde görülen artış, 2014 yılı ilk çeyreğinde negatife dönmüştür. Bunun başlıca sebebinin ise Merkez Bankası'nın ocak ayında aldığı radikal faiz artırım kararının özel sektör yatırımları üzerindeki yavaşlatıcı etkisi olduğunu düşünüyoruz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.