Çarşamba 11.06.2014 00:00

20 milyar lirayı çöpe attık

Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı, Türkiye'de üretilen meyve ve sebzenin 30 milyarlık bölümünün kayıtdışı olduğunu, 20 milyarlık bölümün de ambalajlama ve nakliye sırasında çöpe gittiğini söyledi.

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından Antalya Rixos Otel'de düzenlenen Hal Kayıt Sistemi Tanıtım Toplantısı'nda konuşan Bakan Yazıcı, meyve ve sebze üretimi ve üretilen ürünün sağlıklı, zaiyatı az olarak tüketiciye ulaşması açısından standartları belirlenmiş üretim anlayışını hayata geçirmek amacıyla, 2007 yılında 5957 sayılı Hal Kanunu'nu çıkardıklarını hatırlattı.
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) 2013 verilerine göre Türkiye'de yıllık 28 milyon ton sebze, 19 milyon ton da meyve üretimi yapıldığını belirten Yazıcı, toplam 47 milyon tonluk sebze ve meyve üretiminin toptancı ölçeği dikkate alındığını, parasal değerinin de 75-80 milyar lira olduğunu kaydetti.
Üretilen sebze ve meyvenin yaklaşık yüzde 25'inin ambalaj ve nakliye dolayısıyla tüketiciye ulaşmadan çöpe gittiğini ifade eden Yazıcı, çöpe giden meyve ve sebzenin parasal değerinin de 20 milyar lira olduğunu bildirdi.
2013 rakamları itibariyla meyve ve sebzede 950 milyon lira ithalat, 7 milyar lira dolayında da ihracat olduğunu söyleyen Bakan Yazıcı, "İhracatı çıkarttığımızda, sanayinin kullandığı meyve ve sebzeyi de bir yana bıraktığımızda geriye kalan yüzde 70'i kayıtdışı. Bunun da parasal değeri 30 milyar lira. 20 milyar lira çöpe giden, 30 milyar lira da kayıtdışı olmak üzere toplamda 50 milyar liralık bir değer var ortada. İşte bu Hal Kayıt Sistemi ile zayi olan ve kayıtdışı bulunan miktarı ekonomiye kazandırmayı hedefliyoruz" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.