Perşembe 12.06.2014
Son Güncelleme: Perşembe 12.06.2014

230 milyon dolar Şölen

100'e yakın ülkede faaliyet gösteren Şölen, 2014'te 230 milyon dolar ihracat hedefliyor. 280 milyon TL'lik yeni bir fabrika yatırımı yaptıklarını belirten şirketin CEO'su Elif Çoban, "Bu yıl yüzde 40 büyüme planlıyoruz" dedi

Türkiye'nin önde gelen çikolata ihracatçılarından Şölen, 2014'te 230 milyon dolar ihracat hedefliyor. 280 milyon TL'ye mal olan Gaziantep çikolata fabrikasının açılışı için gün sayılıyor. Düzenlediği basın toplantısıyla hedeflerini paylaşan Şölen, bu yıl cirosunu yüzde 40 artırarak 900 milyon TL'ye çıkarmayı hedefliyor. Şirketin CEO'su Elif Çoban, "İhracatın bu rakamdaki payını 230 milyon dolar olarak öngörüyoruz" şeklinde konuştu. Geçen yılı 644 milyon TL'lik ciro ile kapattıkları bilgisini veren Çoban, "Bu rakamın 200 milyonu ihracattan geldi" dedi. Ozmo ve Biscolata markalarının gurur duydukları başarı örnekleri olduğunu kaydeden Çoban, "Hedefimiz Türkiye ve bölgede markalaşma hikâyeleri yaratmak" diye konuştu.

100 ÜLKEYE İHRACAT
Yeni yatırımlarla ilgili bilgi veren Çoban, "280 milyon TL'lik yatırımla Gaziantep'te yeni bir fabrika açmaya hazırlanıyoruz" dedi. Yaklaşık 100 ülkede faaliyet gösterdiklerini vurgulayan Çoban, "Japonya ve Kuzey Amerika'ya ihracat yapıyoruz. 16 ülkede marka yatırımları için çalışıyoruz" şeklinde konuştu. Türkiye'nin en çok çikolata ihraç eden firması olduklarını belirten Çoban, " TİM'in '2013 Türkiye'nin ilk 1000 İhracatçı Firması' listesinde 6 basamak yükselerek 80'inci sıraya yerleştik" dedi.

LOGOSUNU DEĞİŞTİRDİ
Şölen, 25'inci yılına yeni bir logoyla giriyor. Fransız mandıralı CVA tarafından geliştirilen logo için 4 yıllık bir hazırlık süreci geçirdiklerini belirten Çoban, "Heyecanımızı yansıtacak bir logo seçmeye çalıştık" dedi.
ÇİKOLATAYA ZAM GELİYOR
Fındık ve fıstığa son dönemde gelen ortalama yüzde 130'luk zammı da değerlendiren Elif Çoban, şu bilgileri verdi: "Bu ürünlere gelen zamlar çikolata fiyatlarını etkileyecektir. Şekere de yüzde 10 civarında zam geldi. Ana hammaddemiz kakao da ithal edilen bir ürün olduğu için kurdaki artıştan etkileniyor. Bu nedenle hammadde fiyatlarındaki artışın çikolataya cüzi oranda yansıtılması kaçınılmaz olacak. Kârımız da bu durumdan etkilenecektir."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.