Perşembe 12.06.2014

45 milyon $'lık Stradivari keman

Alternatif yatırım meraklıları bir müzayede evinin 45 milyon dolara satışa çıkardığı Stradivari marka kemanın peşinde. Enstrümanların Mona Lisa'sı olarak bilinen dünyanın en pahalı kemanını alacak kişi, müzisyen değil koleksiyoncu olacak

Tüm ezberleri bozan 2008'deki global krizden bu yana yatırımcılar alternatif tasarruf araçlarının peşinden koşuyor. Newsweek'in haberine göre alternatif yatırım araçları arasında hızla yükselenlerden biri de markalı müzik enstrümanları. Enstrüman koleksiyonerliğinin son dönemlerde en kazançlı yatırımlardan olduğu belirtilen haberde, ünlü müzayede evi Ingles&Hayday'in satışa çıkardığı Stradivari marka kemana vurgu yapıldı. Enstrümanların Mona Lisa'sı olarak bilinen Stradivari kemanın başlangıç fiyatı 45 milyon dolar olarak belirlendi. Üstelik bu fiyata kemanın kutusu dahil değil.

KRİZ ONLARI TEĞET GEÇTİ

Ingles&Hayday çalışanlarından Tim Angles göre 2008'de elinde hisse senedi ve mülk bulunduran yatırımcılar krizde paniklemelerine rağmen aynı şey Stradivari koleksiyonerleri için söz konusu olmadı. Londralı müzik aleti satıcısı Florian Leonhard ise dünyada sadece 150 adet kemanı bulunan bu ünlü markanın ürünleri, 12 yılda yıllık ortalama yüzde 10.9 değer kazandı. Müzik Derneği Başkanı Francesca Peterlongo, "Alıcılar Itzhak Perman'ın kemanına sahibim diyerek övünmek istiyorlar" dedi. Uzmanlar, enstrümanlara verilen fahiş fiyatların gerçek müzisyenleri pazarın dışına ittiğini belirtiyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.