Cuma 13.06.2014
Son Güncelleme: Cuma 13.06.2014

Türk iş dünyasının aklı Musul'da

İkinci büyük ihracat pazarımız Irak'ta yaşanan IŞİD gerginliği iş dünyasını tedirgin etti. Türk-Irak İş Konseyi Başkanı Aksoy, "Olaylar uzun sürerse ihracatımız düşer" dedi

Irak-Şam İslam Devleti'nin (IŞİD) Musul'u ele geçirmesinin ardından, Türk TIR şoförlerini ve Türkiye konsolosluk çalışanlarını rehin alması iş dünyasının büyük tepkisine neden oldu. 12 milyar dolarlık ticaret hacmiyle Türkiye'nin ikinci büyük ihracat pazarı konumundaki Irak'ta oluşan jeopolitik riskler ekonomi gündemine damga vurdu. En fazla tartışılan konu ise binden fazla Türk firmanın iş yaptığı ülkeyle ilgili belirsizlik oldu. Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) Türk-Irak İş Konseyi Başkanı Ercüment Aksoy, "IŞİD'in önce pazarlık yapmaya çalışacağını, kısa sürede Musul'u terk edeceğini düşünüyorum. Olaylar uzun sürerse, bundan çok ciddi etkileniriz. Bu durumda sadece Kürt Bölgesi'ne ihracat yapabiliriz. Ülkeye yaptığımız ihracat 9 milyar dolara düşer" dedi. Irak'taki bu karışıklığın hiç kimsenin işine gelmeyeceğini belirten Ercüment Aksoy, bu sorunun çözümü için herkesin katkı sunacağını düşündüğünü ifade etti.
AĞIRLIK BAĞDAT 'TA

Aksoy'un verdiği bilgiye göre Türkiye 12 milyar dolarlık ihracatının 3 milyar dolarını Kürt Bölgesi'ne, geri kalan 9 milyarı ise Bağdat'a yapıyor. Aksoy, "Karışıklığın uzun sürmesi halinde Irak'tan Türkiye'ye gerçekleşen petrol sevkıyatı da olumsuz etkilenir" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.