Cuma 13.06.2014

Türkiye 'Focus 5'te

Türkiye'yi Kırılgan 5'li arasına alan finans kurumlarına ilaç devi Lilly'den yanıt geldi. Lilly, "Hedef pazarımız Türkiye'nin de yer aldığı Focus 5" dedi

Küresel ekonominin dev oyuncuları arasında Türkiye tartışması yaşanıyor. Türkiye'nin ekonomik büyümesine olumsuz taraftan bakan finansal kuruluşlar, Kırılgan 5'li (Fragile Five) grubunu oluştururken, sektörlerinin dev firmaları ise bunun tam aksi düşüncesini savunuyor. Bunlar arasında en dikkat çeken çıkışı ise dünya ilaç devi Lilly yaptı. 24 milyar dolarlık ciroya sahip ABD'li firma, Türkiye'nin büyümedeki en büyük pazarlarından biri olacağını belirtiyor. Finans kuruluşları geleceğe yön veren ülkeler arasında gösterilen Türkiye, Brezilya, Hindistan, Güney Afrika ve Endonezya'yı Kırılgan 5'li olarak kabul ediyor. Ancak ilaç devi Lilly ise bu ülkelerin büyümenin lokomotifi olacağını savunuyor. Türkiye, Brezilya, Güney Kore, Rusya ve Meksika'nın büyük bir gelişme göstereceğini ileri süren- Lilly, bu ülkeleri Focus 5 olarak gösteriyor.
HEPSİNDE VARIZ
Ülkeleri gruplayarak gelecek planlarını yapan şirketler, küresel finans oyuncularının aksi yönünde düşünüyor. Akrostiş modasını başlatan uluslararası şirketler, oluşturdukları ülke gruplarında ise Türkiye'den vazgeçmiyor. Unilever, gelecek politikasında NAMET (North Africa, Middle East and Turkey-Kuzey Afrika, Ortadoğu ve Türkiye) bölgesine ağırlık verirken, ABD'li Sealad Air, gelecek planını AMAT (Asia, Middle East, Africa and Turkey-Asya, Ortadoğu, Afrika ve Türkiye) bölgesine yönelik yapıyor. Sealad Air, dünya nüfusunun yarısından fazlasının yaşadığı AMAT bölgesindeki ülke olarak sadece Türkiye'yi belirtiyor. Reklamcılık devi Publicis, büyüyeceği pazarları MISSAT (Mexico, Indonesia, Singapore, South Africa, Turkey-Meksika, Endonezya, Singapur, Güney Afrika ve Türkiye) olarak sınıflandırıyor. Economist Intelligence Unit, Kolombiya (Colombia), Endonezya (Indonesia), Vietnam, Mısır (Egypt), Türkiye (Turkey), Güney Afrika (South Africa) oluşan CIVETS ülkelerini ortaya atmıştı. Diğer yaygın akrostiş grupları ise MINTS (Malezya, Endonezya, Nijerya, Türkiye ve Suudi Arabistan) TIMP (Turkey, Indonesia, Mexico, Philippines) ülkeleri.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.