Pazar 15.06.2014

Festivale Babalar Günü dopingi

Babalar Günü alışverişi bu yıl rekor kırdı. Markalar geçen yıla oranla yüzde 25 daha çok satış yaptı

Bugün kutlanan Babalar Günü, geçen hafta başlayan İstanbul Shopping Fest'e (İSF) doping oldu. Markaların yüzde 50'ye varan indirimlerini İSF'nin açılış gününden itibaren takip eden tüketiciler, mağazalardaki stokları kısa sürede eritti. Hazır giyimden ayakkabıya, aksesuvardan elektroniğe yüzlerce çeşit ürün Babalar Günü'ne özel satılırken, marka sahiplerinin de yüzü güldü. LC Waikiki'nin Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, bu yıl Babalar Günü satışlarının geçen yıla oranla yüzde 25 arttığını söyledi. Geçen yıl Gezi Parkı olaylarının etkisiyle haziran ayının verimli geçmediğine dikkat çeken Küçük, "İSF bu yıl çok canlı başladı. Babalar Günü'nün etkisiyle satışlar hızlandı" dedi. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Hüseyin Doğan ise, bu yıl Babalar Günü'nde rekor kırılacağını söyledi. Babalar Günü'nün Sevgililer ve Anneler Günü ile birlikte en önem verilen dönemlerden biri olduğuna değinen Doğan, "Perakende sektörü bu özel günleri çok başarılı değerlendiriyor. Bu dönemde cirolarımız artıyor. Perakendenin genel satışları da oldukça iyi gidiyor" dedi. Doğan, yılbaşında hedeflenen yıllık yüzde 15'lik büyüme oranının ilk 5 ayda yüzde 18 olarak gerçekleştiğini açıklayarak, "Bu yıl Babalar Günü satışları da geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 20 arttı" şeklinde konuştu.
Kaya: Saat satışında rekor kırdık
İSF'ye özel yüzde 20 indirim kampanyası yapan Saat&Saat'in Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya, bu yıl Babalar Günü satışlarının oldukça yüksek olduğunu söyledi. Geçen yıl Babalar Günü'nde cirolarının yüzde 17, bu yıl ise rekor kırarak yüzde 42 arttığına dikkat çeken Kaya, "Saat babalar için çok özel bir aksesuvar. Yüzde 20 indirim de oldukça cazip" dedi.
İnternetten en çok elektronik alınıyor
Tüketiciler mağazalardan olduğu kadar internetten de alışveriş yapıyor. Sanalpazar.com'un Genel Müdürü Cem Kesici, Babalar Günü'ne özel kampanyalar düzenlediklerini söyledi. İnternetten en çok elektronik, giyim ve aksesuvar satıldığını açıklayan Kesici, "Ciromuz son bir haftada yüzde 20-25 oranında arttı. Bu yükselişte sadece bizim değil birçok alışveriş sitesinin kampanyalarını artırması da etkili oldu" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.