Çarşamba 18.06.2014

Schengen'e başvuruda dördüncü sıradayız

AB Komisyonu verileri, yaklaşık 800 bin başvuruyla Türkiye'nin Schengen vizesi için en fazla başvuru yapan ülkeler arasında yer aldığını gösteriyor

Türkiye Avrupa Birliği (AB) ülkelerinin kapısını en fazla çalan ülkeler arasında yer alıyor. AB Komisyonu'nun ortak vize politikası verilerine göre Türkiye, 779 bin 464 başvuruyla 2013'te Schengen vizesi için en çok başvuru yapan ülkeler arasında dördüncü sıraya yükseldi. Vize için en fazla başvuru yapan ülkeler sıralamasında Rusya, 6 milyon 995 bin 141 başvuruyla ilk sırada yer alıyor. Bu ülkeyi 1 milyon 556 bin 677'yle Ukrayna, 1 milyon 497 bin 178 başvuruyla Çin izliyor. Türkiye aynı zamanda AB ile üyelik müzakereleri yürütmesine rağmen vatandaşlarından vize istenen tek ülke konumunda. Türkiye'den yapılan başvurularda 2009-2013 döneminde yüzde 61'lik artış kaydedildi. AB istatistiklerine göre 2013'te Türkiye'den yapılan başvuruların yüzde 95.3'ü olumlu sonuçlanırken ret oranı 4.7'de kaldı. Türk vatandaşlarına verilen Schengen vizelerinin yüzde 54.2'si çok girişli, 45.8'i ise tek girişli vize niteliğinde oldu. Schengen başvurusunun en çok yapıldığı AB ülkesi ise 2 milyon 551 bin 196 ile Fransa olurken, bunu İspanya (2.08 milyon) ve İtalya (2.03 milyon) izledi.

AB ARTIŞ BEKLİYOR

AB yetkilileri, Türkiye'den Schengen vizesine yönelik talebin 2014'te de artış göstermesini beklediklerini belirtti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.