Giriş Tarihi: 20.06.2014

Bizim cironun % 35'i çorbadan

Ramazanda iki kat büyüyen hazır çorba pazarının % 25'ini elinde bulunduran Bizim Mutfak yılı, % 29 büyümeyle kapatmayı planlıyor. Cirosunun % 35'i çorbadan gelen şirket yurtdışı pazarlara odaklandı

Ülker, Bizim Mutfak markasıyla girdiği hazır çorba pazarında hedef büyüttü. Bu yıl yüzde 29'luk büyüme planlayan şirket, hazır çorbanın en çok tüketildiği ramazan ayına yeni ürünlerle hazırlanmış. Gıda sektöründe 300 markayla faaliyet gösterdiklerini ve 11 bin formülle Türkiye'nin gıda hafızası haline geldiklerini belirten Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, Bizim Mutfak markasının 2014 planlaını anlattı. Ülker Grubu'nun 2002'de satın aldığı Örgen Gıda'ya ait İzmir'deki tesislerde basın toplantısı düzenleyen Murat Ülker, bu yıl ramazanda tüketimin daha da artmasını beklediklerini ifade etti.
TÜKETİM 2 KATINA ÇIKIYOR

Ramazan ayında hazır çorba tüketiminin iki katına çıktığını söyleyen Yıldız Holding Gıda Grubu Başkan Yardımcısı Mete Buyurgan ise geçen yıl aynı dönemde günde 830 bin kâse Bizim Mutfak Çorba tüketildiğini belirtti. Buyurgan, "184 milyon TL'lik hazır çorba pazarının yüzde 25'ine sahibiz. 112 milyon TL'lik Bizim Mutfak cirosunun yüzde 35'i çorbadan geliyor" dedi. Son iki yılda şirketin ciroda yüzde 4 küçüldüğünü de belirten Buyurgan, "Yılın ilk çeyreğinde yüzde 5 büyüdük. Yüzde 10 olan ihracatı artırmayı hedefliyoruz" ifadesini kullandı.
DAKİKADA BİN 100 PAKET ÇORBA ÜRETİLİYOR
Yılda 45 bin ton üretim kapasitesine sahip olduklarını belirten Fraser, dakikada bin 100 paket hazır çorba ürettiklerini söyledi. 30 ilde 265 tedarikçiden hammadde alımı yapıldığını sözlerine ekleyen Frase şöyle konuştu: "240 bin ton yaş hammadde alarak tarımsal ekonomiye katkı sağlıyoruz. Avrupa standartlarında üretim yapıyoruz. Her paket market rafına gelene kadar 447 ayrı analizden geçiriliyor."
'KORUYUCU MADDE KULLANILMIYOR'
Çorbaların geleneksel kurutma yöntemiyle hazırlandığını aktaran Örgen Gıda Genel Müdürü Fulya Onat Fraser, hazır çorbayla ilgili algının yanlış olduğunu vurguladı. Fraser, "Ürünlerimizde hiçbir koruyucu madde kullanılmıyor. Fırın sistemi ürünü güneşe nazaran 3 kat daha fazla kurutuyor. Böylece sebze, tahıl veya kuru baklagillerin içerisindeki su yok olup, bozulma gerçekleşmiyor" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.