Cumartesi 21.06.2014

Olpak: Faiz artışı yatırımı yavaşlattı

Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) Başkanı Nail Olpak, 2013'ün ikinci yarısından itibaren yaşanan tüm olumsuzluklara rağmen Türkiye'nin yüzde 4 büyüdüğünü hatırlarak, Avrupa'daki yüzde 0.5'lik oranla kıyaslandığında bu başarının manidar olduğunu vurguladı. 2014 için birçok felaket senaryosu çizildiğini hatırlatan Olpak, ilk çeyrekte gelen yüzde 4.3'lük büyümenin bunlara yanıt olduğunu ifade etti.
YATIRIM 1.3 DÜŞTÜ

MÜSİAD'ın Karabük şubesinin açılış töreninde konuşan Nail Olpak, son 2 çeyrektir büyümeyi olumsuz etkileyen yurtdışı talebin ilk çeyrekte yüzde 11.4 artarak lokomotif olduğunu belirtti. Olpak, "Ancak büyümeyi iki çeyrektir olumlu etkileyen özel sektör yatırımları yüzde 1.3 düştü. Bunun sebebinin, Merkez Bankası'nın ocak ayında aldığı radikal faiz artırım kararının, özel sektör yatırımları üzerindeki yavaşlatıcı etkisi olduğunu düşünüyoruz" dedi.
YETMEZ AMA OLUMLU

Merkez Bankası'nın son faiz indirimini olumlu karşılamakla birlikte yeterli görmediklerini anlatan Olpak, enflasyondaki muhtemel bir düşmeyle, bankanın faizde daha cesur bir indirime gideceği beklentisinde olduklarını ifade etti. Olpak şöyle konuştu: "Eğer ekonomi yönetimi, iç piyasayı soğutma yönünde ilave bir karar almazsa bu yıl, 2013'ten daha düşük bir büyüme hedeflemiyoruz. İllerin gayreti, ülkenin hedeflerine ulaşmasının da temelini oluşturur. Buna Karabük'ün de katkıda bulunması sevindirici."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.